На кого образилися страховики

На кого образилися страховики

Ми не надаємо безпідставних премій для лідерів ринку тільки за те, що вони більші за обсягом виплат, премій чи кількості відділень. Ми оцінюємо відносні показники.
Четвер, 8 жовтня 2009, 14:05
Роман Корнилюк, аспірант кафедри банківської справи КНЕУ імені В. Гетьмана

Рейтинг страхових компаній, опублікований в "Економічній правді", викликав значний резонанс серед читачів, і не завжди ці відгуки були схвальними. Коментатори звинувачують авторів у наступному.

1. У рейтингу фігурують невеликі і маловідомі компанії, частина з яких опинилася на невиправдано високих позиціях.

2. У рейтингу відсутні деякі крупні страховики.

3. З рейтингу не зрозуміло, хто із страховиків реально виплачує кошти.

Реклама:

4. Підсумки рейтингу не збігаються з результатами інших галузевих рейтингів.

5. Автори непрофесіонали.

Пояснюємо.

Перше. Невеликі автостраховики потрапили у рейтинг, оскільки разом з усіма іншими надають комплекс послуг як з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів, так і "Авто-КАСКО".

На нашу думку, розмір страхової компанії не є визначальним фактором для визначення її надійності. Про це красномовно свідчить історія СК "Страхові традиції", які за обсягом валових премій з ОСЦПВ за 2008 рік займала 15 місце.

Якщо компанія здійснила невеликі виплати в абсолютному виразі, але так само зібрала мало премій, її коефіцієнт виплат може бути порівнюваним з лідерами ринку.

Очевидно, що відношення виплат до премій краще, ніж валові виплати, характеризує добросовісність страховика, хоча не позбавлене недоліків, як і будь-який інший коефіцієнт.

Друге. Оскільки рейтинг здійснювався шляхом анкетування, деякі крупні страховики відмовилися від участі у проекті.

Разом з тим, компанії, представлені у нашому рейтингу, займають близько 2/3 ринку автострахування за обсягом валових премій та виплат. Тому ми вважаємо нашу вибірку досить репрезентативною і максимально широкою в умовах сучасного рівня інформаційної прозорості страховиків.

Третє. Суму виплат кожної компанії можна побачити у нашій рейтинговій таблиці. Також там є коефіцієнт виплат, який показує відношення виплат до премій.

Звісно, з даних цифр незрозуміло, кому саме - пов'язаним чи непов'язаним особам - були виплачені ці кошти та яким є відсоток відхилених заявок страхувальників. Проте цього не скажуть ні страховики, ні рейтингові агентства, ні Держфінпослуг.

Четверте. Наш рейтинг ґрунтувався на власній методиці. Вона, на відміну від інших, враховує комплекс з дев'яти коефіцієнтів, а не окремі абсолютні значення на кшталт "рейтинг за валовими преміями".

Також рейтинг базується не на суб'єктивних оцінках, а на даних офіційної звітності за перше півріччя 2009 року, а не за 2008 рік.

Крім того, рейтинг не враховує премію за масштаб компанії. Тобто всі компанії - і великі і малі - поставлені у рівні умови. Ми не надаємо безпідставних премій для лідерів ринку тільки за те, що вони більші за обсягом виплат, премій чи кількості відділень. Ми оцінюємо відносні показники.

П'яте. Рейтинг здійснений за методикою, складеною до підрахунку рейтингових балів. Дана методика є стартовою. Якщо у більш "фінансово-письменних" критиків є чітко аргументовані пропозиції щодо вдосконалення методики, ми готові до них прислухатися і врахувати у майбутніх рейтингових проектах.

Нагадуємо!

Головне значення має рейтингова категорія групи страховика - a, b, c чи d, а не його порядковий номер у таблиці.

Рейтинг має винятково інформативний характер, він виражає лише думку редакції щодо рівня привабливості автостраховиків. Рейтинг не можна розглядати як рекомендацію для вибору страхових програм.

"Економічна правда" та автори рейтингу не відповідають за рішення третіх осіб, прийняті винятково на основі цього рейтингу.

Детальні розрахунки та ваги факторів страхові компанії можуть отримати, звернувшись до редакції.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: