"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Товари Made Ukraine: як потрапити на азійські ринки

Товари Made Ukraine: як потрапити на азійські ринки

Україна набирає обертів на світовій продовольчій арені. Це означає, що вітчизняним виробникам необхідні промоція та ефективні лобісти.
П'ятниця, 29 липня 2016, 14:46
Владислава Рутицька, екс-заступник міністра аграрної політики та продовольства

На 4-7 серпня 2016 року запланований офіційний візит президента Петра Порошенка до Малайзії та Індонезії.

В його рамках відбудеться бізнес-форум для ділових кіл обох країн.

Спільно з Мінекономіки та заступником міністра — торговельним представником я працювала над залученням представників українського бізнесу та асоціацій для промоції вітчизняного експортного потенціалу та інвестиційних можливостей.

Ринок Малайзії та Індонезії, який нараховує понад 280 млн населення, є для вітчизняних експортерів цікавим та вартим уваги.

Реклама:

У рамках візиту очікується створення спільного українсько-малайзійського торговельного комітету та підписання низки меморандумів про співробітництво.

Хочу ще раз звернути увагу українських товаровиробників на два перспективні торговельні партнери України — Індонезію та Малайзію.

Індонезія

З огляду на практичний результат таких В2В заходів — це встановлення прямих бізнес-контрактів із зацікавленими підприємствами. У рамках підготовки форуму ми залучили індонезійські компанії, які готові до співпраці та зацікавлені в імпорті української аграрної продукції.

Індонезія споживає українські пшеницю, борошно, крупу, яйця та крохмаль. З огляду на ріст товарообігу — протягом січня-травня 2016 року товарообіг становив 137,5 млн дол і виріс у 2,7 разу порівняно з аналогічним періодом 2015 року — ця країна є перспективною для вітчизняних експортерів.

Для зміцнення наших позицій в сегменті борошна та круп спільно з ФАО та асоціацією виробників борошна підготовлено участь у East Food Indonesia Expo 2016, де ми зможемо представити потенціал галузі та зосередити увагу на вітчизняній продукції переробки.

Також протягом 2015 року готували відкриття ринку та отримання дозволу на експорт до Індонезії української м'ясо-молочної продукції.

Відзначу, що протягом останніх п'яти років — 2010-2015 роки та п'ять місяців 2016 року — ця продукція до Індонезії не експортувалася. В середині 2015 року ми направили відповідний пакет документів на розгляд індонезійській стороні. За повідомленням посольства України в Індонезії, наразі заявка розглядається.

Крім того, на наш запит ми отримали зразки запитальників на експорт яловичини за стандартом халяль, які у випадку зацікавленості в експорті мають бути заповнені та передані з інформацією щодо виробничих потужностей.

Тому спільно з Держпродспоживслужбою ми формуємо список зацікавлених українських виробників для подальшого відпрацювання необхідних документів щодо відкриття доступу української яловичини на ринок Індонезії.

Малайзія

Протягом останніх кількох років Малайзія розвиває торговельні відносини з країнами ЄС. Країна активно шукає двосторонні та регіональні канали збуту продукції. З огляду на це в країні останнім часом лібералізовано доступ до ринку.

Український експорт до Малайзії за підсумками п'яти місяців 2016 року становить 45,7 млн дол, ріст — 6,6% порівняно з січнем-травнем 2015 року. Це другий показник після Індонезії. Малайзія купує в України соняшникову та соєву олію, пшеницю, згущене молоко, бобові, макуху та пшеничне борошно.

Малайзія серед країн Азії є однією з основних споживачів українських сушених бобів. Динаміка експорту бобових показує, що ми можемо суттєво збільшити поставки цієї продукції. За останні місяці обсяги експорту продукту зросли на 78,2% або на 37 тис тонн, а основними споживачами бобових є саме країни Азії.

Також Малайзія — один з найбільших споживачів українського згущеного молока.

Результати взаємної торгівлі сільськогосподарською продукцією між Україною та Індонезією і Малайзією, січень-травень 2016 року, тис дол

5 місяців 2015 року

5 місяців 2016 року

2016-2015 роки

Основні товари експорту

%

+/-

Індонезія

Товарообіг

50 195

137 478

273,9

87 283

Пшениця — 74 922 тис дол, пшеничне борошно — 1 840 тис дол, яйця птиці — 1 295 тис дол, крохмаль — 321 тис дол.

Експорт

6 018

78 786

1309,2

72 768

Імпорт

44 177

58 692

132,9

14 515

Сальдо

-38 159

20 094

52,7

-18 065

Малайзія

Товарообіг

57 340

71 573

124,8

14 233

Соняшникова олія — 32 014 тис дол, соєва олія — 2 768 тис дол, пшениця — 5 810 тис дол, згущене молоко — 1 704 тис дол, бобові сушені овочі — 1 576 тис дол, макуха — 913 тис дол, борошно — 508 тис дол.

Експорт

42 925

45 771

106,6

2 846

Імпорт

14 415

25 802

179,0

11 387

Сальдо

28 510

19 969

70,0

-8 541

Україна набирає обертів на світовій продовольчій арені. Це означає, що вітчизняним виробникам необхідні промоція та ефективні лобісти, які мають авторитет за кордоном та достатньо впливу, аби на високому міжнародному рівні презентувати український аграрний потенціал та отримувати вигідні контракти.

Я не хочу розглядати слово "лобіст" в негативному контексті, а хочу користуватися світовим сприйняттям цього поняття. Лобі в аграрній сфері — це, перш за все, ріст ВВП, нові робочі місця та ріст інвестиційної привабливості.

Вітчизняні товаровиробники вже зарекомендували себе як надійні гравці та партнери, і зараз настав час для активного просування та промоції товарів з доданою вартістю та національних компаній.

Що першочергове та актуальне в рамках співпраці з Малайзію та Індонезією?

1. Україна продовжує диверсифікацію ринків збуту, мінімізувавши залежність від окремих країн. Це найголовніше завдання. Перспективні країни південно-східної Азії для цього — ідеальний варіант.

2. Моя команда в Мінагрополітики заклала фундамент для розробки національної експортної стратегії і довгострокових програм з міжнародного співробітництва. Необхідно проаналізувати нові економічні виклики та зосередити увагу не лише на провідних імпортерах української продукції, а й на ринках країн, що розвиваються.

3. Я певна, що робота з кожної країною повинна починатися з розробки детальної дорожньої карти з просування українських товарів. Таку співпрацю треба починати за умови першочергового врахування національних інтересів.

Маю надію на зацікавлення з боку потенційних експортерів української продукції на ринки Азійсько-Тихоокеанського регіону. Потенціал цих ринків чималий, а з огляду на необхідність переорієнтації продажів це перспективна альтернатива.

Товари Made Ukraine крокують світом!

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: