"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Київавтожор

Київавтожор

Столичні чиновники, які взимку суттєво переплатили за куплену на торгах дорожню сіль, продовжують працювати у мерії. Люстрація почекає.
Понеділок, 18 серпня 2014, 15:28
Гліб Канєвський, експерт Центру політичних студій та аналітики

Наприкінці 2013 року вибухнув черговий скандал навколо тендера столичного підприємства.

Преса звинуватила комунальну корпорацію "Київавтодор" у кількамільйонній переплаті за дорожню сіль на користь менеджерів депутата Юрія Іванющенка.

Тоді компанія купила сіль по 511,8 грн за тонну, тоді як журналісти знайшли у посередників ту ж сіль по 385-430 грн за тонну.

Тодішня київська влада стала на бік корпорації.

Реклама:

Прес-служба КМДА закрила рот журналістам, повідомивши, що сіль на ринку взагалі коштує 594 грн за тонну. Прокуратура Києва теж не знайшла порушень.

Втім, відбулася революція. Київська влада готується до очищення рядів. Значить, настав час розібратися в недалеких скандалах, які обурювали киян.

2 жовтня 2013 року "Київавтодор" за результатами тендера уклав рамкову угоду з постачання 51,4 тонни технічної солі на 26,3 млн грн з ТОВ "Агва трейд сервіс", відомим на ринку як офіційний дилер в Україні російського мастила для потягів.

Рамкова угода на той час була новою тендерною процедурою, яку ввели для полегшення життя дрібним розпорядникам бюджетних коштів.

У липні 2013 року КМДА визначила "Київавтодор" генеральним замовником, який повинен був провести процедуру закупівель для 12 столичних шляхово-експлуатаційних управлінь. Мовляв, аби кожне ШЕУ не проводило окремі торги. Це також дозволяло знизити ціну на товар за рахунок великого об'єму закупівлі.

Крім "Агва трейду", на конкурс подалися ТОВ "Юніонсервіс" та ТОВ "Метротранс", які запропонували трохи вищі ціни і, відповідно, програли. Під час розкриття пропозицій були присутні тодішні керівники "Агва трейд сервісу" Роман Чебаєв та "Юніонсервісу" Валентин Гордієнко.

Як повідомляли "Наші гроші", у різний час ці чоловіки очолювали ТОВ "ТД "Нафтопостач". До 2008 року цей торговий дім належав ТОВ "Українська інвестиційна компанія" з групи "Вікойл" депутата-"регіонала" Юрія Іванющенка.

У травні 2014 року автор отримав інформацію про дивні збіги у пропозиціях на участь у тендері всіх трьох учасників. На запит автора Держфінінспекція повідомила: "Агва", "Юніон" та "Метротранс" на розгляд комітету з конкурсних торгів "Київавтодору" підготували ідентичні документи.

Фото rbc.ua

Так, усі три фірми надали копії договорів, укладених в один день з ТОВ "Альта-віста" щодо поставки солі виробництва ДП "Артемсіль".

Крім того, надані листи від ТОВ "Сіль України" теж були підписані в один день. У них зазначалося, що "Альта-віста" є представником інтересів ТОВ "Сіль України" з реалізації солі у Київській області.

На додачу і "Агва", і "Юніонсервіс", і "Метротранс" передали до "Київавтодору" однакові листи, підписані в один день керівництвом ВАТ "Беларуськалій" із запевненнями, що сіль буде надана після повної попередньої оплати.

Зазвичай такі збіги контролюючі органи розглядають як змову між учасниками тендера. Втім, комітет з конкурсних торгів "Київавтодору" нічого не запідозрив.

На питання автора стосовно таких збігів у пропозиціях трьох учасників перший заступник гендиректора "Київавтодору" Петро Береговий відповів, що до участі у закупівлі запрошувалися всі учасники через оголошення у "Віснику державних закупівель". Тобто хто прийшов, той і брав участь.

Натисніть для збільшення 

Стосовно залучення ТОВ "Сіль України" без посередників у "Київавтодорі" зауважили, що "Сіль" не відгукнулася на відкрите оголошення. До слова, у червні 2013 року комунальне підприємство з будівництва, ремонту та експлуатації доріг Хмельницького міськвиконкому купило сіль у "Солі України" по 347 грн за тонну.

Поки готувався цей матеріал, влада таки довела змову трьох фірм, яку впритул не бачили київські чиновники. Адміністративна колегія Київського міського територіального відділення АМКУ внесла всі три фірми до "чорного" списку учасників. Протягом трьох років вони не зможуть брати участь у тендерах.

Також колегія запропонувала стягнути з кожної фірми 10% доходу за 2013 рік через загрозу економічній конкуренції. Хоча може статися, що платити не буде кому: недавно ТОВ "Метротранс" визнали банкрутом.

Сьогодні столична влада просить киян з розумінням поставитися до обмеження муніципальних послуг через жорстку економію бюджетних коштів. У той же час обіцяна люстрація залишається за недосяжним горизонтом.

На сайті "Київавтодору" в розділі "Керівництво" зазначено чотири прізвища з комітету з конкурсних торгів, члени якого не помітили ідентичності пропозицій від торговця мастилами для потягів та інших учасників.

Тимчасом кияни чекають, коли вони зможуть почати жити по-новому. Проте, може статися, що вже восени влада знову купить "золоту" сіль. Як повідомили автору у "Київавтодорі", інформація про застосування санкцій до членів необачного комітету з конкурсних торгів у них відсутня.

 Нова влада робить ставку на старі кадри. Натисніть для збільшення

Фото на головній: фото УП

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: