Аграрний "хюндай"

Аграрний "хюндай"

Дивлячись на "грандіозні" кадрові зміни, можна з упевненістю сказати, що суттєвого "пакращення" однозначно не буде. А чи буде гірше - залежатиме від самих селян.
Вівторок, 8 січня 2013, 10:38
Алекс Ліссітса, президент асоціації "Український клуб аграрного бізнесу"

Останній рік був дійсно довгоочікуваним: "Євро-2012" мало зробити внесок у зростання ВВП та підняти доходи населення, а парламентські вибори - привести нових лідерів до Верховної ради та в уряд.

Наприкінці 2012 року ми зрозуміли, що "Євро-2012" стало повним "хюндаєм", а нові "лідери" виглядають не набагато молодше, як ментально, так і фізично, ніж Софія Київська до реконструкції.

Українські аграрії часто звертаються до мене з питанням, чого очікувати у 2013 році. Дивлячись на "грандіозні" кадрові зміни, можна з упевненістю сказати, що суттєвого "пакращення" однозначно не буде. А чи буде гірше - залежатиме від самих аграріїв.

Проте, все за чергою.

Реклама:

Собівартість аграрної продукції буде зростати. Компенсувати її підвищенням цін на продукти харчування уряд не дозволить, адже споживачі з порожніми гаманцями цього не зрозуміють.

Залишається тільки експорт. А тут у нас - експортний "хюндай": побори чиновників, нестача вагонів, скандали з торговими партнерами.

Другий "хюндай" рухається в бік ринку землі. До цього "пакращувача" причеплено кілька вагонів: нереєстрація договорів оренди землі і пов’язані з цим проблеми з податковою, потрібні лише чиновникам проекти землеустрою, а також державний земельний банк.

Третій "хюндай" - "падатковий". Тут будуть спроби перевести селян на загальні умови оподаткування і забрати у них останню сорочку. Однак ця сорочка не від "луі віттон", а проста і дешева українська сільська футболка - далеко не футболка "Металіста".

Четвертий "хюндай" - державнв підтримка. Якщо раніше цей поїзд йшов у напрямку Донецька повністю завантажений, то тепер він пустий і стоятиме у Києві як мінімум до середини року, тобто до нового урожаю.

Тому у 2013 році все залежатиме від позиції агровиробників та лобіювання ними своїх інтересів. Хотілося б вірити, що тут буде не "хюндай", а звичайний український тепловоз, який важко стартує, але й зупинити його практично неможливо.

Фото УП

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: