"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Офіційна інфляція як насмішка

Офіційна інфляція як насмішка

Реальний ВВП у 2010 році не виріс на 4,2%, як переконує громадськість та іноземних кредиторів Кабмін, а, можливо, навіть впав. Займається таким обманом команда Януковича-Азарова, щоб не індексувати пенсії і зарплати бюджетникам.
Четвер, 10 березня 2011, 10:59
Юрій Глухов, uriy-gluhov.blogspot.com

Державна служба статистики України оприлюднила звіт про інфляцію в лютому 2011 року, читаючи який, не знаєш - сміятися чи плакати.

Споживчі ціни в лютому, як доповідають вітчизняні статисти, виросли всього лише на 0,9%, а це навіть менше, ніж у січні, - 1%.

Продукти нібито подорожчали тільки на 0,3%. Житлово-комунальні послуги - лише на 4,6%, автомобільні пальне і масла - всього на 4,3%.

При цьому інфляція в річному вимірі - до лютого 2010 року - нібито знизилася порівняно з січневим значенням - 8,2% - до 7,2%.

Реклама:

Однак можна впевнено стверджувати, що офіційні показники інфляції за лютий не відповідають дійсності. Вони істотно занижені.

Точно так само були сфальсифіковані в бік зменшення показники динаміки споживчих цін в 2010 році, починаючи з серпня, коли ціни почали стрімко зростати.

Насправді ціни, зокрема, на продукти підвищувалися набагато швидше, про що добре відомо всім українцям, які ходять у магазини і на базари. У цьому можна легко переконатися, якщо скористатися даними незалежних джерел.

Достатньо глянути на параметри росту цін на продукти за останній рік, розраховані виданням "Дєло" і порівняти їх з показниками, якими "годує" народ уряд Азарова.

Газета пише, що весь асортимент молочних продуктів подорожчав на 20-150%. Ціни на цю товарну групу штовхали вгору дефіцит сировини на внутрішньому ринку, зовнішні фактори і необхідність переробних підприємств платити ПДВ до бюджету, тоді як раніше вони направляли суму податку на закупівлю сировини.

Що ж подає Державна служба статистики? За її даними, молоко подорожчало в лютому до лютого 2010 року тільки на 5,8%, сир - на 5,4%, вершкове масло - на 12,7%. Хіба ж комусь не ясно, що статисти лукавлять?

Видання пише, що овочі подорожчали за рік в середньому на 40%, а уряд - тільки на 1,2%. Кому вірити? Відповідь на це питання очевидна.

Майже така ж картина і щодо фруктів. Газета повідомляє, що за рік вони подорожчали теж на 40%. Офіційна ж статистика свідчить: на 9,2%.

Картопля, на думку експертів видання, подорожчала на 30%, а Держкомстат стверджує, що всього на 9,1%. Соняшникова олія - на 31% і 17,9% відповідно.

Солодощі за рік подорожчали на 20-40%, але чиновники кажуть, що кондитерські вироби з борошна підвищилися в ціні на 9,4%, а з цукру - на 12,9%.

Розбіжності між даними експертів і цифрами уряду величезні, тому й показники інфляції набагато більші, ніж подає офіційна статистика.

Насправді інфляція за 2010 рік дорівнює десь 20-25%, а не 9,1%, як відрапортував уряд Азарова, і в січні-лютому річна інфляція напевно продовжувала зростати.

При цьому відомо, як уряду вдається фіксувати настільки низькі інфляційні показники. З Києва йде жорстка установка регіонам, щоб ті писали "потрібні" цифри росту цін - природно, значно занижені порівняно з реальними даними.

Так само влада сфальсифікувала і показники ВВП за 2010 рік, оскільки для їх розрахунку бралися занижені інфляційні дані - індекс-дефлятор.

Реальний ВВП у 2010 році не виріс на 4,2%, як переконує громадськість та іноземних кредиторів Кабмін, а, можливо, навіть впав.

Займається таким обманом команда Януковича-Азарова з трьох причин.

По-перше - щоб дезінформувати громадськість.

По-друге - щоб не індексувати соціальні стандарти: зарплати бюджетникам, пенсії і державні допомоги.

По-третє - щоб ввести в оману МВФ і отримувати від нього нові кредити.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: