СПЕЦПРОЕКТ "PROmarket enerGO"
При поддержке ТЕК
Выбираем поставщика электроэнергии: на что обратить внимание потребителю

Выбираем поставщика электроэнергии: на что обратить внимание потребителю

Пятница, 21 июня 2019, 13:00 -
Бизнес в процессе своей деятельности заинтересован не только в получении прибыли, но и в оптимизации расходов. Для промышленных предприятий эта задача, особенно в вопросах закупки электроэнергии, является одной из приоритетных, поскольку именно этот энергетический ресурс используется по всем направлениям производственной и вспомогательной деятельности (укр)

Починаючи з 1 січня 2019 року, кожен споживач (юридична особа) може самостійно обирати постачальника, у якого буде закуповувати електроенергію для власного споживання. Обленерго втратили монополію на продаж електроенергії споживачам, і на ринку з’явились нові гравці. В рамках спецпроекту "PROMARKET ENERGO" представники "Торгової електричної компанії" розповіли, на що варто звернути увагу, обираючи постачальника електроенергії.

Якщо коротко, то як і на будь якому іншому ринку, обираючи бізнес-партнера, слід, насамперед, перевірити наявність дозвільних документів, його репутацію, якість комерційної пропозиції та сервіси, які він додатково пропонує споживачам.

Документи

Насамперед, варто запитати наявність Ліцензії на постачання електричної енергії. Ця інформація перебуває у відкритому доступі на сайті НКРЕП і постійно актуалізується (з урахуванням нових ліцензій, виданих суб’єктам господарювання).

Також слід звернути увагу, чи "акредитовано" постачальника Оператором системи розподілу. Простими словами, на кожному сайті обленерго розміщено перелік постачальників, з якими уклали відповідні договори. Якщо ваш потенційний енергетичний бізнес-партнер внесений у цей перелік, то сумнівів щодо його "законності" не має бути.

Зразок ліцензії
Зразок ліцензії

Репутаційні фактори

Для перевірки надійності постачальника ви можете використати всі можливі джерела інформації. Однак обов’язково зверніть увагу на досвід роботи компанії на ринку, хто був та є її партнерами, а також у скількох областях країни вона має представництва, тобто, на географію роботи. Логічно, що компанія, яка працює більше 10 років та має свої філії по всій території України, зацікавлена в довгостроковому співробітництві та буде надавати якісні послуги. Адже репутація - один із факторів, який забезпечує стабільність бізнесу.

Крім того, якщо є можливість, передивіться референс-лист постачальника: часто компанії партнери надають рекомендаційні листи щодо якості отриманих послуг. Цю інформацію можна знайти або на сайті постачальника, або ж спрямувати йому відповідний запит.

Комерційна пропозиція

Оскільки новий ринок електроенергії передбачає конкуренцію, то споживач має нагоду самостійно обрати для себе найбільш вигідну комерційну пропозицію. Навіть більше: споживачі можуть обрати для себе комерційні пропозиції різних постачальників у різні періоди часу.

Всі комерційні пропозиції в обов’язковому порядку оприлюднюються на сайті постачальника та дублюються на сайті НКРЕКП.

Комерційна пропозиція повинна містити, зокрема, таку інформацію:

  • ціну на електричну енергію (вибір виду тарифу);
  • спосіб оплати;
  • термін (строк) виставлення рахунку за спожиту електричну енергію та термін (строк) його оплати;
  • визначення способу оплати послуг з розподілу електричної енергії (окремо або через електропостачальника) тощо.

Зверніть увагу на повноту викладення інформації, наскільки вона зрозуміла для вас та чи готовий постачальник надати коментарі на додаткові питання, що у вас виникли.

Графік розрахунків - це ще один конкурентний інструмент на новому ринку електроенергії. Вивчаючи цей пункт, зверніть увагу, які саме умови оплати електроенергії вам пропонує постачальник. Можливо, конкретно для вас зручно оплачувати рахунки за повною передоплатою та отримувати нижчий тариф. Або навпаки, ваші умови діяльності дозволяють сплачувати трохи вищий тариф, проте проводити розрахунки раз на місяць.

 

Сервіс

Сьогодні на ринку електроенергії працює понад 300 компаній-постачальників. Тому сервісна підтримка стає невід’ємною умовою для відповідального енергетичного бізнес-партнера.

Наприклад, усі діючі споживачі "ТЕК", які уклали Договір на постачання електроенергії, мають доступ до Особистого кабінету. Для зручності ми передбачили можливість здійснювати контроль обсягів споживання, вивантаження рахунків для сплати, скан-копії усіх необхідних документів, коригування обсягів споживання в поточному місяці та інші функції, які дозволяють швидко та ефективно управляти витратами на енергоспоживання.

Багато постачальників, серед яких і ТЕК, закріплює за кожним споживачем особистого менеджера, який фактично "веде" вашу компанію протягом всього строку дії Договору та допомагає у вирішенні будь яких питань.

Додатковим сервісним бонусом може бути юридична підтримка з боку постачальника: новий ринок і нові правила його функціонування потребують професійної команди, яка допоможе оформити договори, вирішити юридичні питання та надати рекомендації щодо будь-якої ситуації.

Ви починаєте користуватися перевагами співпраці з ТЕК з першого дня після укладення договору та початку постачання електроенергії на ваше підприємство.

Ми прикладаємо всі зусилля, щоб співпраця з вами була довгою та плідною.

Дякуємо за довіру!