СПЕЦПРОЕКТ ""
За кулисами салона: как на самом деле работает официальный сервис Volvo

За кулисами салона: как на самом деле работает официальный сервис Volvo

Понедельник, 24 мая 2021, 13:00 -
Что лучше: привести авто в порядок в официальном сервисном центре или поддаться искушению заехать по дороге домой на первую попавшуюся СТО, чтобы там все починили? (укр)

Ми побували на офіційному сервісі Volvo і переконалися, що перший варіант – найкращий. Навіть порівнюючи із ситуацією "заїду на СТО, яка обслуговує всіх знайомих".

Серед автомобілістів чималим попитом користуються так звані сірі СТО. Пояснюють це просто: це відносно дешево, швидко та поруч. Проте чи правильно роблять водії, нехтуючи послугами офіційних дилерських центрів?

УП завітала до офіційного сервісу Volvo, щоб дізнатися, як усе працює, коли обслуговуєш авто за рекомендаціями заводу-виробника.

Ми дісталися салону поблизу аеропорту досить швидко: навіть із центру без заторів це пів години їзди в напрямку "Борисполя". Дорогою можна поностальгувати за часами, коли у вихідні було так просто злітати до Берліна.

 

Салон зустрічає мінімалістичним дизайном, чистотою до блиску, новенькими моделями Volvo та зоною очікування, яка більше схожа на вітальню з Pinterest. Тут можна посидіти на дивані з журналом за чашкою кави, поки про авто піклуються професіонали.

 

За словами керівника відділу післяпродажного обслуговування "Volvo Car – Київ Аеропорт" Андрія Макаренка, офіційні сервісні центри, як і салони Volvо, у яких вони розташовані, побудовані за принципами шведського мінімалізму. Одразу стає зрозуміло: тут не просто продають авто, а знайомлять з філософією бренду.

 

Андрій Макаренко пояснює: 

"Центр, де ми перебуваємо, найбільший з трьох київських. Оскільки він за містом, тут знайшлася площа для великої зони паркування, автосалону із сервісним центром і просторого холу із зоною очікування.

У деяких містах Європи є також Volvo Studio чи Pop-up store – локації в центрі, виконані в стилістиці бренду, які працюють лише для демонстрації автомобілів у високотрафікових локаціях. В Україні такий формат автоцентрів поки не працює, але загальна концепція бренду тут теж на першому місці".

В основі філософії Volvo – бережливе ставлення до довкілля, використання перероблених матеріалів, мінімізація кількості шкідливих викидів. Бренд позиціонує себе як екофрендлі, тому до вибору матеріалів для оздоблення салону авто бренд підходить особливо ретельно.

Як усе влаштовано

Перелік послуг, що пропонує бренд власникам Volvo, очікувано великий. Тут і цілодобова онлайн-підтримка, і повне технічне обслуговування, і навіть екстрена допомога, якщо ви раптом зіткнулися з поломками в дорозі.

У дилерському центрі ви можете залишити авто для планової діагностики, а заберете його ідеально чистим, з оновленим ПЗ та впевненістю, що ніяких неприємних несподіванок не трапиться, як це буває після обслуговування на "сірих" СТО.

Принципова позиція: лише оригінальні запчастини 

Вагомою перевагою офіційного сервісного центру над звичайним СТО також є використання виключно оригінальних запчастин та деталей. Всі ремонтні роботи проводяться виключно по регламенту заводу виробника. А це гарантує обслуговування найвищого рівня та якісні запчастини.

Наприклад, у клієнта в авто зламалася магнітола. У гаражах її можуть розібрати і поміняти якісь мікросхеми на ваш страх та ризик, а офіційний сервіс не має права такого робити. Спеціалісти запропонують клієнту заміну оригінальної магнітоли, якщо не передбачена заміна окремих деталей. Це принципова позиція заводу, відповідальність і гарантія роботи магнітоли, тому компромісів тут бути не може.

 

Ще одне правило Volvo — турбота про клієнта. Вся система компанії побудована так, аби власник автомобіля завжди почувався під надійним захистом. Зокрема це стає зрозуміло, коли дізнаєшся принципи роботи офіційного сервісного центру. 

Раніше ми вже розповідали, чому краще не довіряти свою автівку ненадійним майстрам, тепер — на прикладі Volvo покажемо, як насправді має працювати автосервіс.

Персональний майстер сервісу: чому так краще 

Перша та чи не найголовніша особливість Volvo — це робота за принципом VPS, тобто Volvo Personal Service — Персональний сервіс Volvo. В основі цієї концепції — відсутність так званого приймальника. 

Зазвичай сервісні центри працюють наступним чином: клієнт телефонує або приходить до СТО, залишає запит на ремонт приймальнику, а він вже передає цю інформацію технікам. Через те, що приймальник не крутить гайки особисто, трапляються непорозуміння, некоректно проставлені строки та невиконані обіцянки. 

Саме для того, щоб не було ефекту зіпсованого телефону, у Volvo цю позицію посередника-приймальника ліквідували, і спілкування тут відбувається безпосередньо між майстром і клієнтом.

 

Кожен власник авто може обрати свого особистого майстра, у Volvo це Personal Service Technician — PST, тобто персональний механік. Саме ця людина особисто приймає заявку на ремонт автівки, виконує сервіс, а після — повертає авто клієнтові. 

Ми побачили майстрів в охайній зоні сервісу за роботою: вони дійсно працюють в парі, біля входу — борд з графіком та завданнями на дні тижня, а спеціалісти здаються як мінімум інженерами на важливому будівельному об'єкті. Але чим це краще для водія? 

По-перше, клієнт розмовляє напряму з тим, хто буде "лікувати" його машину. Він отримує уточнюючі запитання, бачить, що може довіряти професіоналу, йому спокійніше і легше вести комунікацію. По-друге, сам механік у цьому випадку відчуває особисту відповідальність за свою роботу, тому що він, умовно кажучи, спочатку дивиться в очі клієнтові, обіцяє зробити все найкращим чином, а потім сам же здає свою роботу. 

Майстру ж пряме спілкування з клієнтом допомагає якнайкраще зрозуміти проблему і визначити спектр подальшої роботи. Це робить якість послуг бездоганною. В сервісі, де ми побували, зараз працюють чотири механіки, тобто дві пари PST (механіки працюють в парі, щоб швидше виконувати роботу і розподіляти завдання для одного авто між собою). Нещодавно до команди приєднався спеціаліст, який може вирішувати позаштатні ситуації і будь-які складні питання.

Автоматизація діагностики  

Ще одна відмінна функція Volvo — майже повна автоматизація діагностування. В питаннях збору статистики та аналізу розповсюджених проблем компанія значно випередила багатьох своїх конкурентів: тут процес відбувається за допомогою програмного забезпечення. 

Тобто, коли автомобіль потрапляє до сервісного центру, його підключають до мережі, через яку авто автоматично відправляє дані щодо своєї поломки до центрального заводу в місті Ґетеборг. Там аналізують отриманий файл та шукають схожі випадки у вже існуючому масиві даних, в результаті чого формується план ремонтних робіт.

 

Модельний ряд Volvo в Україні широкий — на 95% схожий із представленим в Європі, тому з наявного на головному заводі масиву даних можна знайти подібну поломку і способи її усунення. Як пояснили спеціалісти центру, у Volvo немає проблем з залізом — умовно кажучи, у вас не може, наприклад, відпасти колесо. Основні проблеми пов'язані з технологічністю. В кожному автомобілі є близько 50 техмодулей, які, як і будь-яка інша електроніка, можуть давати збій, вимагати перезавантаження програмного забезпечення тощо. 

В планах у Volvo наразі ще одне технічне нововведення: із запуском в Україні мережі інтернету 5G можливою стане дистанційна діагностика або навіть сервіс автівки. 

 

Як це відбуватиметься? Водій, стикнувшись з певними проблемами на дорозі, але маючи доступ до стабільного безперебійного інтернету, зможе зв’язатися зі своїм майстром і повідомити про поломку. 

Майстер в свою чергу, перебуваючи на своєму робочому місці, зможе дистанційно під’єднатися до автомобіля клієнта та за допомогою віддаленого доступу провести діагностику автомобіля і зробити висновки щодо ремонту. Якщо автівка потребує оновлення або конфігурацій програмного забезпечення — це також буде здійснено дистанційно. В іншому разі водія повідомлять про необхідність ремонтних робіт в сервісі.

Цілодобова допомога у дорозі: чи можна це називати сервісом?

Так, можна. 

Така система вже працює в Європі, а в українських водіїв Volvo наразі є можливість користуватися функцією Volvo Assistance — допомогою в дорозі.

Це цілодобовий номер телефону, за яким можна сконтактувати з оператором кол-центру і повідомити про проблему. Volvo Assistance реагує на будь-яку ситуацію, що неочікувано сталася з вами на дорозі, якщо через неї ви не можете продовжити рух: це може бути заміна колеса, поповнення рівня пального або технічні негаразди. В разі ж, якщо допомога не може бути надана на місці — ваш автомобіль евакуюють до найближчого офіційного сервісного центру, а вам надають в користування інше авто на час ремонту, щоб все пройшло максимально комфортно.

Додаток, що міксує охорону та комфорт

Для офіційних авто існує додаток Volvo On Call, який дозволяє завжди бути на зв'язку зі своїм автомобілем. Це такий собі мікс охоронних функцій з комфортними. 

 

По-перше, так ви можете завжди знати про технічний стан авто та за необхідності оперативно потрапити до сервісного центру, щоб все полагодити. По-друге, додаток примножує приємні бонуси для комфорту. 

Наприклад, заздалегідь дистанційно включити обігрів автомобіля, або навпаки охолодження, щоб сісти в комфортну атмосферу салону. Також можна простежити місце розташування авто. 

Це працює так: є Майстер-аккаунт— тобто, аккаунт власника автомобіля, в якого є пін-код до цього аккаунту. Його він може роздати ще максимум 9 користувачам автомобіля. Власник аккаунту буде бачити їх пересування на авто та буде завжди впевненим у їхній безпеці. 

Отже, переваги офіційного обслуговування автомобіля ми побачили на власні очі. По-перше, це турбота про власника і його авто.  По-друге, надійність і  безпека. По-третє, це рівень комфорту, який ніколи не отримати в звичайних СТО. Детальніше про види послуг, гарантійні умови та адреси офіційних дилерських центрів в Україні — на офіційному сайті Volvo.

Та найважливіше в офіційному сервісі — це аж ніяк не вітальня з Pinterest, ароматна кава чи привітні люди. Це лише приємні бонуси. Основним є правильне поводження з авто, яке гарантують сертифіковані виробником експерти. Автомобіль слугуватиме настільки довго, наскільки якісно його обслуговуватимуть. І він на це заслуговує, і ви. 

 

Авторка: Ксенія Карпова

Фото: Дмитро Ларін

Подпишитесь на наши уведомления!