Как донецкие чиновники втридорога одевают сирот

Как донецкие чиновники втридорога одевают сирот

Майки для девочек-подростков санаторий закупил по 315 грн за штуку, тогда как в интернете они стоят 55 грн. (Укр.)
Пятница, 13 ноября 2015, 15:30
Глеб Каневский, эксперт Центра политических студий и аналитики

Протягом двох років експерти Центру політичних студій та аналітики проводять моніторинг закупівель у різних куточках України.

Недавно надійшов тривожний сигнал з Донецької області: соціальні працівники нібито наживаються на знедолених сиротах.

Експерти перевірили факти і відзначили кілька потенційних корупційних ризиків, які можуть завдати суттєвих збитків бюджетам.

Улітку 2014 року більше 500 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з інтернатів та дитбудинків зони АТО було вивезено до санаторного оздоровчого центру соціальної реабілітації "Смарагдове місто", Краснолиманський район Донеччини.

Реклама:

З бюджету надійшли додаткові кошти, і санаторій провів вісім тендерів на закупівлю дитячого одягу та взуття. На диво, в усіх процедурах взяли участь два учасники: ФОП Родіна Н.Л. та ФОП Сугак Г.К. Останні і поділили між собою державне замовлення на 4,04 млн грн.

Варто відзначити кілька особливостей, які могли суттєво вплинути на перебіг тендеру на користь конкретних учасників.

Наприклад, у технічному завданні тендеру замовник деталізував конструктивні особливості - написи та малюнки на одязі і стрази на взутті, додавши до опису фото кожної моделі. Така деталізація містить ознаки дискримінації, яка обмежує конкуренцію та впливає на результат тендеру.

 Витяг з документації конкурсних торгів "Смарагдового міста"

Обмеження конкуренції підвищило ціни на товар для санаторію.

Так, майку для дівчат-підлітків, яка за вимогами замовника повинна була "спереду містити веселий малюнок з написом англійською мовою" і мати вигляд, ідентичний фото в документації конкурсних торгів, закуплено по 315 грн за штуку.

За результатами пошуку в інтернеті за фото, яке замовник включив в умови закупівлі, ціна такої футболки становить 55 грн.

 Натисніть для збільшення

Чобітки для дівчат-школярок, які за вимогою замовника повинні бути прикрашені стразами, закуплено по 1 100 грн за пару.

Оптова ж ціна чобіт, фото яких замовник додав до умов тендеру, становить 655 грн за пару. Аналогічна ситуація з цінами на інші найменування.

  Натисніть для збільшення

Варто зазначити універсальність підприємців, які працюють з санаторієм. У січні 2015 року за результатами процедур відкритих торгів підприємці Родіна та Сугак уклали із "Смарагдовим містом" договори на постачання харчових продуктів на 3,38 млн грн та 2,39 млн грн відповідно.

Департамент освіти та науки Донецької обласної державної адміністрації, якому підпорядкований санаторій "Смарагдове місто", офіційно відмовився від коментарів. Таким чином, закупівлю пустили на самоплив.

Донецьким чиновникам слід пам'ятати, що основними принципами публічних закупівель є максимальні економія та ефективність, відсутність дискримінації учасників, а також запобігання корупційним діям та зловживанням.

Усі наведені факти будуть передані у відповідні компетентні органи.

Моніторили закупівлі експерти Центру політичних студій та аналітики в рамках проекту "Створення та впровадження системи моніторингу за використанням публічних коштів "Відкритий бюджет" за підтримки ЄС

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: