"Экономическая правда" приглашает на конференцию "Восстановление Украины: почему не следует откладывать до победы"

Кто сильнее ударит по малому бизнесу

Кто сильнее ударит по малому бизнесу

Абсолютное большинство провластных и оппозиционных депутатов малый бизнес не интересует. Они не понимают его роли в структуре современной экономики и структуре занятости. (Укр.)
Среда, 6 ноября 2013, 09:28
Павел Матвиенко, председатель правления общественной организации "Союз содействия развитию рекламы на транспорте в Киеве"

Слова про підтримку малого й середнього бізнесу, МСБ, давно стали мантрою для кожного українського політика.

Для парламентської опозиції ця теза - з категорії "навіть не обговорюється". Без акценту на МСБ складніше критикувати Віктора Януковича як "ставленика олігархату", себто крупного капіталу.

Влада, у версії від лютого 2010 року, спочатку намагалася ігнорувати МСБ як нав'язливого трутня, а незабаром перейшла від слів до конкретних справ.

Податковий кодекс однозначно став ідеологічним вибором партії влади на користь старої індустріальної макроекономічної моделі, за якої дрібні та середні підприємства розглядаються як непотрібні, а нерідко - і шкідливі для країни елементи.

Реклама:

Однак гороскоп у столичному небі однозначно вказав на європейську асоціацію, і риторика про підтримку МСБ знову стала ознакою "доброго смаку" у можновладців.

Ось і в Міндоходів заговорили про стягування доходів як про сервісну функцію держави, а не як про "священний обов'язок кожного", про електронну звітність і центри обслуговування платників.

Навіть комуністи геть не по-марксистськи підтримують бізнес. Вони захищають його від ЄС, привітно запрошуючи до митного союзу. Хай там як, але малий та середній бізнес підтримують!

Звичайно, усе це на словах. Яка ситуація в реальності - дехто знає, багато хто здогадується. Однак переконаний: справжня ситуація у секторі здивує багатьох.

Фото bus2.ru

Отже, приклад реального ставлення до МСБ. Галузь - реклама. Підгалузь - реклама на транспорті.

Фінансово-промислові холдинги цим, знаєте, не займаються. Надто малий прибуток, надто багато мороки. У цьому сегменті працюють невеликі гроші. Здавалося б, кому такий бізнес заважає?

Працівники якусь зарплату одержують, податки сплачуються, тариф на рекламу допомагає вижити комунальним транспортникам. До того ж, транспорт виглядає краще, особливо поза Києвом.

Та ні, виявляється, заважає. І владі, і опозиції. У серпні 2013 року Кабмін вносить законопроект, яким пропонує заборонити використання вікон транспортних засобів для реклами.

Фото bus2.ru

Тут нюанс. Брендування - це створення цілісної рекламної композиції. Без використання вікон це зробити неможливо. Рекламодавці просто не будуть зацікавлені у такій рекламі, вони перекинуть гроші на інші напрямки - біл-борди чи телебачення. Наслідок - рекламу на транспорті буде ліквідовано.

За поки що чинним законом рекламу на вікнах клеїти можна, звичайно ж, прозору. Це нікому не заважало - у пояснювальній записці до урядового проекту нема жодного слова про обурених пасажирів. Аргументація інша: це може призвести до ДТП, бо реклама відволікає увагу інших водіїв.

Тобто водії автівок, проїжджаючи повз громадський транспорт, уважно розглядають рекламу чомусь саме на вікнах, аж до втрати самоконтролю. Усе інше - реклама на бортах, біл-борди на дорогах, архітектурні витвори та привабливі дівчата їх не відволікають і не цікавлять. А ось прозора реклама на вікнах - це щось неймовірне! Така логіка урядового законопроекту.

Фото bus2.ru

Ось де б розгулятися опозиційним депутатам. З якою майстерністю можна висміяти недолугість заборон та обмежень для підприємців! Як переконливо можна проілюструвати виборцям істинне ставлення влади до малого та середнього бізнесу! Як фахово можна показати зв'язок між такими ось законопроектами та інвестиційним кліматом у державі!

Але ні. Опозиція вирішила, що влада просто робить недостатньо. Забороняють клеїти на вікнах транспорту прозору рекламу? Та це ж сміх - уряд не допрацьовує! Потрібно заборонити всю рекламу на транспорті, щоб і сліду такої ганьби не було.

Знайшовся-таки депутат від ВО "Батьківщина" Бондарєв, який у пояснювальній записці до свого законопроекту, альтернативного урядовому, так і написав: "Основним завданням законопроекту є встановлення заборони на розміщення зовнішньої реклами у будь-який спосіб на рухомому складі громадського транспорту".

Таке "неподобство", мовляв, псує "благоустрій країни".

Фото forwallpaper.com

А робочі місця? А податки? А бодай якийсь дохід комунальних транспортних підприємств, які жевріють на дотаційному штучному диханні? А, зрештою, свобода підприємницької діяльності як одна з ключових європейських цінностей?

Зазначені проекти ще не розглядалися у сесійній залі парламенту. Результат їх розгляду може бути трагічним для тисяч працівників, які зайняті на цьому сегменті рекламного ринку.

Але для суспільства важливіше інше. Важливо зрозуміти, що насправді абсолютну більшість і провладних, і опозиційних депутатів малий бізнес не турбує.

Вони не розуміють або не хочуть розуміти його ролі в структурі сучасної економіки і структурі зайнятості, тому і роблять усе, щоб Україна перетворилася на "сировинний придаток Заходу".

Комусь на превелику втіху.

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: