New Year’s Resolution 2013

New Year’s Resolution 2013

Официального рейтинга прозрачности и добросовестности конкуренции, к сожалению, пока не существует. Несмотря на это, учитывая уже прочие индексы, а также отсутствие определенных морально-этических законов ведения бизнеса, можно представить результат Украины и в этом рейтинге. Обратим внимание на опыт Российской Федерации (укр.)
Суббота, 5 января 2013, 10:12
Арина Костина, юрист ЮФ Ulysses

На початку січня варто підводити підсумки 2012 та будувати плани на 2013.

Сфер, де можна удосконалюватись, є багато. Про це свідчать позиції, які Україна посіла у світових рейтингах по закінченню 2012 року:

рівень корупції – 144 позиція із 176;

рівень незалежності судової системи – 134 позиція із 142;

рівень конкурентоздатності країни – 73 позиція із 144.

Офіційного рейтингу за прозорістю та добросовісністю конкуренції, на жаль, поки не існує. Попри це, враховуючи уже перелічені вище індекси, а також відсутність певних морально-етичних законів ведення бізнесу, можна уявити результат України і у цьому рейтингу.

Це зрозуміло також, оскільки закони економіки визначають поведінку учасників ринку: економічна вигода стає причиною порушення норм про захист конкуренції.

Ґрунтуючись на вивчені міжнародної практики у сфері захисту конкуренції, саме приватний механізм (позов про відшкодування збитків) має бути універсальним і найбільш ефективним засобом захисту не лише приватних осіб, а і загального рівня прозорості та добросовісності конкуренції в окремо взятій країні.

У 2012 році постраждалі особи, щоб відшкодувати шкоду, завдану недобросовісними конкурентами (відшкодувати за рахунок таких конкурентів та шляхом повернення таких конкурентів у стан, який би вони мали без незаконного збагачення) мали наступні інструменти:

  • статтю 24 закону "Про захист від недобросовісної конкуренції",
  • статтю 55 закону "Про захист економічної конкуренції",
  • декілька загальних статей Цивільного та Господарського кодексів та роз’яснень вищих судів (датованих 1990-ми роками).

Небагато, але достатньо, враховуючи той факт, що в Російській Федерації окремі судові рішення про відшкодування збитків мали місце ще до законодавчого затвердження самої можливості таких позовів. В Україні рідкісність таких позовів обумовлюється не юридичними аспектами.

Звернімо увагу на досвід Російської Федерації.

Право звернутися до суду із приватним позовом при порушенні антимонопольного чи конкурентного законодавства було закріплене у січні 2012 року. За рік судова практика вже містить десятки прикладів успішного застосування приватноправових механізмів та реального відновлення порушених прав.

Популяризація приватних позовів проти недобросовісних конкурентів відбулась внаслідок офіційної підтримки розвитку цього механізму з боку уряду та Федеральної антимонопольної служби.

Наразі у процесі розробки зміни до Федерального Закону "Про захист конкуренції" у вигляді окремої глави, присвяченої процедурі розрахунку та стягнення збитків за приватними позовами проти недобросовісних конкурентів.

Отже, сподіваємось, що розвиток цієї сфери увійшов у New Year’s resolutions і українських Антимонопольного комітету та урядовців.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

powered by lun.ua
Подпишитесь на наши уведомления!