"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Попов відродить гральний бізнес? Текст бюджету Києва

Попов відродить гральний бізнес? Текст бюджету Києва

Середа, 29 грудня 2010, 10:52 -
Найбільше коштів - 5,7 мільярда гривень - планують направити на транспортні комунікації. Зокрема, 60 мільйонів - на добудову Подільського моста, 20 мільйонів - на добудову трамвайної лінії на Троєщині. На спорудження метро виділять лише 20 мільйонів гривень.

У четвер депутати Київради розглянуть у другому читанні і в цілому проект бюджету Києва на 2011 рік разом з програмою соціально-економічного розвитку столиці. У розпорядження "ЕП" потрапили тексти цих документів.

Обходячи детальний опис макроекономічних показників, доречно підкреслити декілька новацій цього документа порівняно з бюджетами попередніх років.

Крім традиційних джерел надходжень - податків з доходів фізосіб, доходів від приватизації майна і продажу землі - бюджет встановлює підвищені ставки орендної плати для високодохідних видів бізнесу - АЗС, торгівлі цигарками та алкоголем, банків і страхових компаній, рекламних і туристичних агентств, речових ринків.

Власники  цих об'єктів у 2011 році будуть сплачувати за оренду землі 10-12% від нормативної грошової оцінки. Це може призвести до підвищення цін на відповідні товари та послуги у магазинах, розташованих у центрі міста, де земля дуже дорога.

Реклама:

Таким чином влада продовжить витісняти з центру міста продовольчі магазини і ринки. У переліку потенційних жертв - Лук'янівський та Житній ринки.

Вперше на рівні бюджету затверджені нормативи розміру пайової участі інвесторів у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури.

Діапазон нормативів - від 10 гривень за квадратний метр при будівництві бібліотек і дитсадків до 280 гривень - при будівництві заборонених казино. Вочевидь, столична влада розраховує на відновлення діяльності грального бізнесу вже 2011 року.

Також будуть затверджені зональні коефіцієнти: від одного на промислових околицях Києва до десяти - у центрі міста. За задумом, включення цих нормативів у текст бюджету зробить процес виплати забудовниками пайової участі більш прозорим.

Нова влада міста пішла на цей крок, враховуючи досвід ліквідації районних рад у Києві. Річ у тім, що раніше пайові внески виплачувалися не грошима, а квадратними метрами, які знаходилися у розпорядженні райрад і районних адміністрацій.

Часто ці "пайові" квартири не були правильно оформлені, в результаті чого процес ліквідації райрад може розтягнутися на роки і спричинити тисячі конфліктів.

Квартири забудовники передавали місту як пайові внески, а мер міста Леонід Черновецький роздавав їх черговикам і бюджетникам через райради, зокрема, співробітникам прокуратури, міліції та служби безпеки без оформлення всіх угод.

Це може призвести до того, що частина пільговиків ризикують втратити житло, а всім іншим доведеться витрачати час і нерви на переоформлення документів.

Бюджет уперше, згідно з новим Податковим кодексом, вводить туристичний збір у розмірі 1% від вартості проживання у готелі та вартості оренди житлових приміщень.

Це означає, що невдовзі до столичних рантьє завітають непрохані гості. На відміну від податку на доходи фізосіб туристичний збір стягують не працівники податкової адміністрації, а спеціально уповноважені юридичні особи - податкові агенти, уповноважені на стягнення цього збору Київською міськрадою на умовах договору.

Очевидно, що ці організації будуть більш мотивовані виявляти неоформлені угоди на оренду квартир, ніж податкові інспектори. Відтак орендодавцям доведеться щорічно сплачувати 200-300 гривень туристичного податку і 15% податку на доходи фізосіб.

Проект столичного бюджету також вводить умовне зонування Києва для визначення ставок збору за паркування автомобілів. Вперше у фінплані наданий перелік денних і нічних парувальних майданчиків з конкретною кількістю місць і їх площею.

Найбільший нічний майданчик у центрі міста буде розташований на вулиці Івана Мазепи, 44 біля Києво-Печерської Лаври - аж на 18 машин. А найбільший у всьому Києві - на Проспекті Григоренка, Троєщина, уздовж трамвайних колій - на 1 640 авто.

Вдень найбільший центральний майданчик розташують на вулиці Прорізній, уздовж якої можна буде припаркувати за відповідну плату 153 автомобілі.

При цьому, відповідно до нового Податкового кодексу, плата за паркування вночі становитиме 0,03% від мінімальної зарплати за один квадратний метр паркування за добу і 0,15% - вдень, тобто податок сягатиме 2,5-7,5 гривні за місце за добу. Як після цього зміняться ціни на паркування для автомобілістів - невідомо.

Також уперше встановлюються диференційовані ставки збору за торгівлю - так званий торгівельний патент. Для цього місто ділиться на три зони: центр, перша зона та околиці. Для різних типів магазинів встановлюються різні коефіцієнти: від 0,13 для магазинів "Оптика" до 0,4 для ресторанів і кафе.

Ставка торгового патенту - це розмір мінімальної зарплати, перемножений на коефіцієнт. Мінімальний коефіцієнт - 0,08 або 10 гривень на місяць. Максимальний - 0,4 або 360 гривень на місяць. Цікаво, що найбільший розмір патенту - подвійний - влада визначила для боулінгу - майже 720 гривень на місяць за кожну доріжку.

Зароблені у такий спосіб кошти підуть на фінансування потреб і функцій столиці, а також на незначні інвестиційні проекти. Всього на капітальні видатки проект столичного бюджету-2011 передбачає 764 мільйони гривень. З них на медицину - 3,5 мільйона гривень: для добудови Жовтневої лікарні та Клінічної лікарні №1.

При цьому 3,2 мільйона гривень витратять на реконструкцію крематорію, 26 мільйонів гривень - на будівництво дитячого садка на Позняках і 32 мільйони - на зведення дитячого садка на Осокорках.

Также небагато коштів планують направити на транспортні комунікації. Зокрема, з загальної проектної суми 5,7 мільярда гривень - на добудову Подільського моста - наступного року виділять лише 60 мільйонів гривень, 20 мільйонів гривень - на добудову трамвайної лінії на Троєщині, 94 мільйони гривень - на будівництво інженерних мереж на Троєщині і Позняках.

На добудову метро виділять мінімальні кошти - 20 мільйонів гривень.

При цьому опитані "ЕП" депутати міської ради вважають, що навіть перелічені капітальні видатки - під загрозою, а об'єкти не будуть профінансовані у повній мірі. Причина - дохідна частина бюджету суттєво завищена, а додаткові джерела надходжень, як от туристичний збір і збір за паркову, складні в адмініструванні.

Тим не менш, бюджет, скоріш за все, більшість Київради підтримає. За інформацією "ЕП", навесні 2011 року столична влада планує внести поправки до цього документа, які скорегують дохідну частину і підріжуть капітальні видатки.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Реклама: