"Укртатнафта" відмахнулася від Костусева півмільйоном гривень

"Укртатнафта" відмахнулася від Костусева півмільйоном гривень

Середа, 20 червня 2007, 17:23 -
"Укртатнафта" обійшлася малою кров'ю. Можна припустити, що прибуток, отриманий підприємством за ці два місяці, у кілька разів перевищує розмір накладеного АМК штрафу. Тож традиційне "більше не будемо" навряд чи було промовлено щиро – держава довела, що як
Антимонопольний комітет України оштрафував ЗАТ "Укртатнафта" за необґрунтоване підвищення цін на авіаційне паливо у вересні-жовтні 2006 року, що ледве не паралізувало діяльність низки великих вітчизняних авіакомпаній. Між тим сума штрафу – 500 тис. грн, що здається з першого погляду просто астрономічною, - насправді є лише невеликою частиною того покарання, що могла понести компанія. І саме з цим можна пов'язати спокійну реакцію "Укртатнафти" щодо накладення на неї санкцій та виявлену повну готовність заплатити штраф. Адже відповідно до конкурентного законодавства за зловживання монопольним положенням передбачається накладення на порушника штрафу – до 10% від доходу підприємства за минулий рік.

Втім, почнемо спочатку. Рішення про санкції проти "Укртатнафти" було прийнято на вчорашньому відкритому засіданні. Розгляд справи тривав з 12 березня поточного року. Засідання комітету почалося з доповіді заступника директора першого управління розслідувань Тетяни Кульшової, яка відзначила, що АМК установив монопольне положення підприємства на загальнодержавному ринку авіаційного палива. Однак при цьому представник комітету звернула увагу на те, що за винятком двох місяців, а саме - вересня і жовтня, компанія дотримувалася рамок законодавства і не зловживала своїм монопольним положенням. Більш того, за її словами, у 2006 році "Укртатнафта" реалізувала авіаційне паливо на зовнішні ринки, де відчувала значну конкуренцію з боку інших учасників.

Між тим, у вересні та жовтні минулого року "Укртатнафта" реалізовувала авіапаливо на внутрішньому ринку по 3 тис. 338 грн за тонну, а на зовнішньому ринку – по 2 тис. 910 грн за тонну. Причому на внутрішньому ринку реалізується паливо ТС-1, а на зовнішньому – паливо євростандарту JET. Природно, що ці палива і за якістю, і за собівартістю відрізняються. Цей факт і став основним у розслідуванні комітету. Як наслідок – вердиктом, що озвучила пані Кульшова – оштрафувати підприємство на 500 тис. грн.

Після цього слово було надано представникові Кременчуцького НПЗ, котрий зауважив, що компанія щиро кається і більше так робити не буде. Побіжно він спробував переконати представників комітету, що "Укртатнафта" є бюджетоутворюючим підприємством регіону, усіляко допомагає урядові в реалізації держпрограм і є чи не найкращим другом сільгоспвиробників. А відтак варто було б шановному панству знизити штраф до мінімального.

Чомусь на АМК це не справило враження, тож озвучений вердикт був прийнятий більшістю голосів.

Підбиваючи підсумки розслідування та засідання голова комітету Олекса Костусєв нічого нового, по суті, не сказав. Але прозоро натякнув, що полювання на відьом триває. За його словами, найближчим часом на килим будуть запрошені представники заправних компаній аеропорту Бориспіль ТОВ "Лукавіа-ойл" і близьке до "Укртатнафти" ЗАТ СП "Кребо", розслідування щодо дій яких уже практично завершено.

Поки ж можна відзначити, що "Укртатнафта" обійшлася малою кров'ю. Крім того, можна припустити, що прибуток, отриманий підприємством за ці два місяці, у кілька разів перевищує розмір накладеного АМК штрафу. Тож традиційне "більше не будемо" навряд чи було промовлено щиро – держава довела, що якщо і має важелі впливу на такі ситуації, далеко не завше має бажання їх використовувати.

Залишається сподіватися, що оскільки випадок зловживань монопольним становищем, про який йшлося, був непоодиноким, у пана Костусєва ще вистачить роботи на неспокійному ринку палива.


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!