Уряд свідомо знизить зростання доходів українців

Уряд свідомо знизить зростання доходів українців

Понеділок, 5 березня 2007, 17:22 -
Плани уряду Януковича стримати соціальні апетити народу - очевидні. Причини небажання збільшувати зарплати українцям також лежать на поверхні. Всім відомо, чиї інтереси лобіює сьогодні Кабінет Міністрів і парламентська коаліція, більшість якої представляю

Швидше за все, мало хто звернув увагу на прогнозні показники, озвучені нещодавно соціально стурбованим першим віце-прем'єром Азаровим на радіо "Ера - FM", які стосуються поліпшення життя народу через кілька років. Зокрема, Азаров повідомив, що в найближчі 4 роки доходи українців мають зрости в півтора рази.

Недосвідчена в оцінках соціально-економічних реалій людина подумає - хіба названа міністром фінансів цифра зростання доходів погана?

Ні, цей показник не поганий. Він - дуже поганий, якщо порівнювати його з досягнутими в Україні соціальними параметрами за останні роки.

Отже, зі слів Азарова випливає, що за кожний рік потрібно збільшення на 10,7%. Цей відсоток уже "тепліше" для сприйняття.

Давайте-но тепер подивимося на статистичні дані по зростанню реальних доходів українців за останні роки.

2006 рік - 16,1%;
2005 рік - 20,1%;
2004 рік - 16,8%.

Відчуваєте різницю?

Сподіваємося, у Азарова не повернеться язик звинуватити нас у якомусь перекручуванні фактів або згущенні фарб. А оцінка намірів уряду очевидна: Кабінет Міністрів, сформований і підтримуваний "антикризовою" коаліцією, планує різке зниження темпів зростання реальних доходів українців.

Копнемо проблему трохи глибше. Візьмемо статистичні дані за 2006 рік за структурою доходів українців: зарплата - 43,2%, прибуток і змішаний доход - 15,0%, доходи від власності - 2,6%, соціальна допомога й інші поточні трансферти (пенсії, стипендії, допомога на немовлят, інвалідів, "чорнобильців", ветеранів і т.д.) - 39,2%.

Як бачимо, найбільша складова доходів - це заробітна плата. На другому місці - пенсії, стипендії й соціальна допомога, величина яких прямо або побічно визначається розмірами фонду оплати праці. У зв'язку із цим логічно буде простежити плани Кабміну щодо збільшення саме зарплати українців на поточний рік.

Орієнтиром може слугувати показник росту мінімальної зарплати. Приміром, за неповні три роки - із січня 2004 року по грудень 2006 - мінімальна зарплата зросла майже у два рази: з 205 грн. до 400 грн., або в середньому на 25% на рік.

У той же час Янукович й Азаров оголосили, що мають намір збільшити мінімальну зарплату з 400 грн. у січні (і в грудні 2006 року) до 460 грн. у грудні 2007 року. Отже, планований її приріст - тільки 15%.

До того ж, індекс росту споживчих цін, на думку багатьох експертів, складе в 2007 році не менше 10%. Отже, зростання реальної зарплати низькооплачуваної категорії громадян України не перевищить й 5%.

І названа цифра дуже характерна для уряду Януковича. Нагадаємо: в 2003 році (перший рік прем'єрства Януковича) зростання реальної зарплати в Україні дорівнювало 5,8%.

А вищі значення в 2004 році треба приймати до уваги з обережністю, тому що це був передвиборчий рік. Коли, приміром, з 1 вересня були підняті пенсії більше ніж у два рази всім пенсіонерам без розбору - не дивлячись на соціальну справедливість і можливості Пенсійного фонду.

Плани уряду Януковича стримати соціальні апетити народу - очевидні. Причини небажання збільшувати зарплати українцям також лежать на поверхні.

Всім відомо, чиї інтереси лобіює сьогодні Кабінет Міністрів і парламентська коаліція, більшість якої представляють "регіонали". Вони піклуються про матеріальне благо хазяїв "фабрик-заводів, газет і пароходів" - тобто, олігархів. Для яких збільшення зарплат простих шахтарів, металургів, корабелів, авіабудівників і т.д. - означає зменшення прибутку.

Тому-то очікувати рядовому українцеві швидкого поліпшення якості життя й наближення до європейських соціальних стандартів від такого уряду - з об'єктивних причин - і не варто...


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!