На Житомирщині заблокували термінал відвантаження російського дизпалива

П'ятниця, 24 листопада 2017, 13:30

У Новоград-Волинському заблокували термінал "Прикарпатзахідтранс", звідки здійснюються відвантаження російського дизельного палива.

Про це повідомляє enkorr.

Одержувачі нафтопродуктів на терміналі в Новограді-Волинському стурбовані ситуацією, пов'язаною зі спробами блокування його роботи.

Напередодні термінал оточили невідомі люди, які заявляють про наміри блокувати його роботу.

Інформацію про зростання напруженості серед імпортерів дизпалива нафтопродуктопроводом підтвердили і в компанії Proton Energy Group, яка є оператором поставок в Україну дизельного палива.

Як стало відомо зі сторінки "Руху "Визволення" у Facebook, саме представники цього руху заблокували термінал.

Вони звернулися до керівників ДФС та Антикорупційного бюро з вимогами зупинити контрабанду палива і розпочати розслідування проти організаторів і "дахувальників схеми".

Крім того, рух вимагає "повернути трубу в українську власність і покарати тих, хто дозволив взяти її під контроль Медведчуку".

За даними видання "Наші гроші", кінцевим бенефіціаром компанії "Прикарпатзахідтранс" є громадянин Німеччини Анатолій Шефер з Швейцарії.

На нього записано швейцарську компанію International Trading Partners AG, яка в березні купила "Південно-західне акціонерне товариство трубопровідного транспорту нафтопродуктів" у російської "Транснєфті".

Серед контрагентів ITP AG були фірми оточення кума президента РФ Віктора Медведчука.

Директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн вважає, що блокування джерела поставок 25% обсягів дизельного палива в країну викличе зростання цін, що буде вигідно перш за все найбільшим конкурентами російського продукту - білоруським експортерам і заводу "Укртатнафта", який контролюється Ігорем Коломойським.

Найбільшими одержувачами трубопровідного дизпалива в першому півріччі 2017 року були аграрний сектор, "Укрзалізниця" і підприємства "Метінвесту".

Зокрема, аграріям було відвантажено 110 тисяч тонн "трубопровідного" ДП, залізниця отримала 76,5 тисячі тонн, а металургійні підприємства "Метінвесту" - 49,5 тисячі тонн.

Решта промислового сектору безпосередньо "з труби" отримали 11,8 тисячі тонн.

Нагадаємо, що з 2015 року Росія ввела особливий режим експорту дизельного пального в Україні, визнавши його товаром подвійного призначення. З 2016 року російські виробники повинні отримувати дозволи ФСТЕК, надаючи найдетальнішу інформацію про одержувачів цієї продукції в Україні.

З 2016 року єдиним постачальником ДП в Україні є компанія "Роснєфть", що працює через швейцарського трейдера Proton Energy Group S.A. Поставки здійснюються виключно через нафтопродуктопровід "Самара - Західний напрямок".


powered by lun.ua