Мережа магазинів "Космо" судиться з IBM за 26 мільйонів гривень

Середа, 17 серпня 2016, 18:50

Мережа магазинів побутової хімії Космо судиться з компанією IBM Україна через невдале впровадження системи управління підприємством ERP Oracle в магазинах мережі.

Про це йдеться в статті Всеволода Некрасова на "Економічній правді".

Як зазначається, компанія IBM, провалила впровадження роздрібної версії системи управління підприємством Oracle ERP в мережі магазинів "Космо", через що мережа втратила 23 млн гривень, витрачених на інтеграцію, а її плани за два роки збільшити кількість магазинів в чотири рази зірвалися. Компанії судяться вже рік.

У 2012 році "Космо" прийняла стратегію розширення мережі з 60 до 250 магазинів до кінця 2016 року.

Потужності діючого програмного забезпечення для цього не вистачало, тому довелося шукати альтернативу. Зупинилися на системі управління підприємством Oracle ERP, призначеної для роздрібної торгівлі - Oracle Retail.

У 2012 році "Космо" за 5,4 млн гривень купила у ТОВ "Айкюжн" ліцензію на версію Oracle Retail, а в 2013 уклала контракт з ТОВ "ІБМ Україна" - офіційною українською юридичною особою американської корпорації IBM.

За договором, постачальник IT-рішень зі світовим ім'ям повинен був впровадити Oracle Retail за 7 місяців - в період з 31 березня по 31 жовтня 2013 року. Однак за 7 місяців проект просунувся всього на 15% і сторони домовилися практично заморозити проект до весни.

Як зазначається, "Космо" і IBM повернулися до проекту в травні 2014 року. Інтегратор зі світовим ім'ям знову вимагав продовження термінів і збільшення суми контракту.

"Замовник погодився дати час до 31 жовтня 2014 року, але фінансові умови залишив без змін. Ближче до осені стало остаточно ясно, що IBM не впорається", - йдеться в статті.

"Коли ми побачили, що знову зриваються терміни, то запропонували запустити Oracle Retail хоча б для п'яти магазинів і для невеликої фізичної області нашого складу.

Ми сказали їм: "Зробіть нам працездатну систему для малої частини торгової мережі, ми потім самі встановимо її на всю мережу". Вони моментально прийняли нашу пропозицію, а термін здачі перенесли на 28 лютого 2015", - згадує директор по IT "Космо".

"Незабаром з московського офісу IBM приїхав новий проектний менеджер. Він провів аудит проекту, опитав команду і потім оголосив, що план проекту спочатку складений неправильно і вся система не запрацює. Тому представники IBM запропонували скласти новий план і почати роботу на нових фінансових умовах", - пише автор.

У статті наголошується, що після відмови з боку керівництва "Космо" взаємини компанії з IBM перейшли в юридичну площину. З 31 серпня 2015 року між підприємствами почався судовий процес.

Роздрібна мережа вимагає повернути 23 млн гривень, витрачених на впровадження Oracle Retail. Підприємство обґрунтовує свої вимоги тим, що воно так і не отримало кінцевий продукт у вигляді працюючої системи.

А IBM в суді наполягає на тому, що створювати продукт і не збиралася, а лише надавала послуги з впровадження окремих модулів системи.

Перші дві судові інстанції встали на сторону "Космо", зобов'язавши IBM повернути 14 млн гривень за виконані роботи.

"Але 20 липня 2016 року Вищий господарський суд скасував ці рішення і відправив справу до Господарського суду Києва на новий розгляд. Втім, у своєму вердикті касаційна інстанція все-таки визнала, що IBM створювала продукт, а не надавала послуги", - пише автор.

Нагадаємо, в грудні 2015 року ЗМІ повідомили, що DHL отримала 345 млн євро збитків через невдале впровадження програмного комплексу SAP силами фахівців IBM.

Економічна правда

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!