"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Глава аеропорту "Київ" розповів, чому в Україні немає лоукостів

Понеділок, 13 червня 2016, 16:47

Лоукост-авіакомпанії прийдуть на український ринок авіаперевезень, коли будуть впевнені, що тут можна заробити.

Про це повідомив глава ради директорів компанії "Майстер-Авіа", яка управляє аеропортом Київ (Жуляни), і власник будівельної компанії "Міськжитлобуд" Денис Костржевський в інтерв'ю ЛІГА.net.

"Змусити прийти сюди (в Україну - ред.) Ryanair або іншу лоукост-авіакомпанію може тільки економічна доцільність. Якщо вони побачать, що тут можна заробити, буде чера. Поки цього не видно", - заявив він.

За його словами, в бізнесі повинен заробляти кожен учасник бізнес-ланцюжка, інакше він не працює.

Реклама:

"У бізнес-моделі, яку використовують Ryanair і EasyJet, крім аеропорту і авіакомпаній в ланцюжку задіяна держава (безпосередньо або через муніципальні влади)", - сказав Костржевський.

"Схема наступна: лоукостер пропонує туристичному місту привозити потік туристів, який буде там витрачати гроші. Умовно турист витратить 1 тис дол. З них - 20%, або 200 дол, з кожного туриста потрапляє в міську казну", - зазначив Костржевський.

Він розповів, що лоукост і муніципалітет домовляються про розмір компенсації авіакомпанії за кожного привезеного туриста і форми компенсацій можуть бути різними.

За словами Костржевського, наприклад, щоб авіакомпанію обслужили, вона повинна заплатити аеропорту ряд обов'язкових платежів і зборів.

"Припустимо, - близько 30 дол за пасажира. Щоб забезпечити низький тариф і заробити, лоукост може заплатити аеропорту тільки 10 дол. Тоді місто компенсує недоотримані аеропортом гроші з міського бюджету. Але враховуючи, що привезений лоукостом турист залишить в бюджеті 200 дол, муніципалітету теж вигідно якусь частину направляти на компенсації", - зазначив глава ради директорів.

Тому Костржевський вважає, що жоден аеропорт в Україні не може дати лоукосту запитувану їм ціну, оскільки є затверджені державні тарифи і знижка, яку аеропорт може дати в рамках цих тарифів.

"Лоукост-авіакомпанію це не влаштовує. Їм потрібні набагато нижчі тарифи", - сказав Костржевський.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!