Споживчі настрої українців почали падати

Четвер, 14 квітня 2016, 10:31

У березні 2016 року індекс споживчих настроїв становив 50,6, що на 3,6 п. нижче, ніж у лютому.

Про це йдеться у дослідженні GfK Ukraine.

Згідно з дослідженням, індекс поточного становища - зменшився на 6,5 п., опустившись до позначки 44,4. Складові цього індексу змінились наступним чином:

- індекс поточного особистого матеріального становища становив 37,1, що на 4,2 п. нижче, ніж у лютому;

- індекс доцільності великих покупок зменшився на 8,8 п. та встановився на позначці 51,7.

Індекс економічних очікувань зменшився на 1,6 п., зупинившись у березні на показнику 54,7. Складові цього індексу зазнали таких змін:

- індекс очікуваних змін особистого матеріального становища зменшився на 4,3 п. та дорівнює 51,3;

- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчого року збільшився на 1 п. та склав 44,9;

- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих 5 років (х4) знизився відносно лютневого показника на 1,7 п. - до рівня 67,8.

Як наголошується, у лютому покращилися очікування українців щодо можливого безробіття: індекс очікуваної динаміки безробіття встановився на позначці 144,5, що на 8,3 п. менше за показник минулого місяця.

"Натомість індекс інфляційних очікувань склав 188,3, що на 0,5 п. вище, ніж у лютому. Очікування українців щодо курсу гривні впродовж найближчих 3 місяців покращилися: індекс девальваційних очікувань зменшився на 10,43 п. ─ до значення 153", - йдеться у дослідженні.

"Падіння індексу споживчих настроїв відбулося, насамперед, через зменшення індексу доцільності здійснення великих покупок після лютневого зростання. Це пов'язано зі зменшенням девальваційних очікувань, що робить купівлю про запас імпортних товарів менш доцільною, а саме ці товари й належать до групи великих покупок", - коментують аналітики GfK Ukraine.

Економічна правда

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!