Великий бізнес вимагає мораторію на підвищення залізничних тарифів

П'ятниця, 22 січня 2016, 20:58

Підвищення тарифів в умовах обвалу світових цін на сировину викликає різке зниження обсягу вантажоперевезень.

Про це заявили найбільші вантажовідправники під час зустрічі в Європейській бізнес асоціації (ЄБА) з представниками Мінінфраструктури.

"Обсяг перевезень залізорудної сировини в Україні на експорт становить 30-40 млн тонн, після підвищення тарифів УЗ його можна "відмінусувати" як для залізниці, так і для українських портів", - заявив начальник відділу маркетингу і стратегії ключових категорій дирекції з логістики та закупкам "Метінвесту" Сергій Скорбун.

Ситуація на ринках сировини однозначно свідчить про необхідність оголосити мораторій на підвищення залізничних тарифів протягом 2016 року, вважають представники великого бізнесу.

"Галузь не потягне ніякого підвищення", - заявила маркетинг-директор групи Ferrexpo по країнах СНД Ярославна Блонська.

Підвищення витрат на логістику призведе до витіснення української продукції з міжнародних ринків.

Як заявив керівник експертного напряму "ЦТС-Консалтинг" Андрій Шкляр, країни G-20 підтримують своїх виробників і закривають ринки від імпорту, а Україна не має стратегії підтримки промисловості навіть у питанні тарифів.

"Через корупцію на "Укрзалізниці" втрачається 15-20 млрд грн. Це дані з круглого столу у Верховній Раді. Цієї суми буде достатньо, щоб виконати всі капінвестиції в вагонний парк, провести електрифікацію і т.д.", - заявив глава асоціації "Укрцемент" Мігель Машаду.

На думку Блонської, "Укрзалізниця" має достатньо коштів для вирішення своїх завдань і без підвищення тарифів.

За її словами, прибуток монополії від вантажних перевезень в 2014-2015 році склала 15 млрд грн, ще 7 млрд залізниця вивільнила за рахунок реструктуризації зовнішнього боргу.

Також УЗ отримала можливість істотно скоротити свої витрати за рахунок падіння цін на паливо, відзначають учасники засідання. Так, європейські залізничні оператори оголосили про зниження тарифів завдяки падінню вартості дизеля.

За результатами зустрічі ЄБА буде направлено звернення до МІУ про необхідність введення мораторію на підвищення тарифів УЗ в 2016 році.

Нагадаємо, на початку року Державна регуляторна служба заблокувала проект наказу МІУ про підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення.

Економічна правда

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!