"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

"ЮТейр" виходить з українського авіабізнесу

Четвер, 1 жовтня 2015, 14:06

Туроператор Anex Tour купує українську "дочку" російського авіаперевізника "Ютейр".

Продаж мав відбутися ще кілька років тому, але тільки зараз сторони прийшли до компромісного рішення і обіцяють закрити угоду до кінця року, пише "Forbes-Україна".

Як повідомив співвласник Anex Tour Серхат Кочкар, мова йде про викуп його підприємством в Україні сертифіката експлуатанта авіакомпанії "Ютейр Україна". За словами Кочкара, фактично від бізнесу "ЮТейр Україна" більше нічого цінного не залишилося.

Кочкар пояснює, що зараз у компанії залишилися тільки літаки Anex Tour (які туроператор передав в оперування авіаперевізнику). "Угода дасть можливість контролювати і управляти повною мірою всіма процесами цього бізнесу і надавати більш якісні послуги", - упевнений Кочкар.

Реклама:

Очікується, що операція буде закрита до кінця поточного року, після чого компанія змінить назву на "Азур Ейр Україна". Фінансова сторона угоди не розкривається.

Втім, авіаційні фахівці не виключають, що передача сертифіката експлуатанта може відбутися за символічну суму, пише видання.

Як наголошується, нова авіакомпанія буде розвиватися як чартерний перевізник, в парк якого перейдуть три літаки Boeing 737-800, які зараз експлуатує "ЮТейр Україна".

"Азур Ейр Україна" літатиме до Туреччини, Єгипту та Іспанії. У планах перевізника на наступний рік - також відкрити чартерні маршрути в Болгарію, Грецію та Італію.

Кочкар констатує, що сьогодні ринок не вимагає утримання великого флоту, проте ситуація може змінитися через два роки, і тоді компанія, можливо, перегляне плани розвитку.

Ще в листопаді 2014 року, згідно з даними Єдиного держреєстру юридичних і фізичних осіб, в селі Баришівка (Київська область) була зареєстрована нова авіакомпанія "Aзур Ейр Україна". Її керівник - Карен Антонов, нинішній співголова наглядової ради "ЮТейр Україна".

У графі засновників "Aзур Ейр Україна" зазначено ТОВ "Юкрейніан Скай", а кінцевими бенефіціарами значаться Елвіс Абдураїмов і Раміс Караєв, які в даний час працюють у відділі маркетингу українського підрозділу Anex Tour.

Екс-глава Державіаслужби Денис Антонюк розповів Forbes, що, за його інформацією, свою діяльність "ЮТейр Україна" збиралася згорнути.

Одночасно з цим, за словами Антонюка, Державіаслужба навесні отримала запит від "Aзур Ейр Україна" на видачу сертифіката експлуатанта: "Не виключено, що весь сенс був у тому, щоб піти від одних співвласників до інших, оскільки російському бізнесу в Україні не дуже просто".

Деякі експерти зазначають, що російська "Ютейр" до останнього часу диктувала політику розвитку українській авіакомпанії, паралельно підшукуючи покупця. Незалежний авіаційний консультант Олена Новицька вказує, що "Ютейр" вже тривалий час вела переговори з Anex Tour про продаж їй української "дочки".

"Турецькі бізнесмени не погоджувалися купувати авіакомпанію до врегулювання нею своїх фінансових зобов'язань перед партнерами, тобто не хотіли приймати їх на себе. Оскільки компроміс у цьому питанні знайдений не був, Anex Tour розпочав реєстрацію нової юрособи", - уточнила вона.

За словами Антонова, спочатку дійсно були плани створити нову авіакомпанію, але пізніше було ухвалено рішення провести ребрендинг "ЮТейр Україна".

Він уточнив, що відповідні документи про зміну назви подані до Державіаслужби. На питання Forbes про причини зміни назви авіакомпанії Карен Антонов відповів: "Все змінилося. Ми вже не пов'язуємо себе з "дочкою" "Ютейр".

Антонов запевняє, що на даний момент заборгованості, яка носила б загрозливий характер для діяльності компанії, у "ЮТейр Україна" немає. Є тільки невеликі поточні зобов'язання, які своєчасно погашаються.

Галузеві експерти одностайні - ребрендинг, щонайменше, допоможе авіакомпанії звільнитися від іміджу, що зв'язує підприємство з Росією.

За словами Олександра Новиковського, президента Асоціації лідерів турбізнесу України, зміна назви більше схожа на технічну процедуру з метою мінімізувати політичний тиск, оскільки авіакомпанія зараз співзвучна з тією, що працює в Росії.

Директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький впевнений, що згадана угода дасть Anex Tour незалежність від авіакомпаній: "Фактично отримаємо вертикально інтегровану турфірму від місця продажу до готелю".

Як повідомлялося, 25 вересня Кабінет міністрів, відповідно до рішення Ради національної безпеки і оборони України, прийняв рішення заборонити польоти російських авіакомпаній в Україні.

Також Кабмін заборонив транзитні польоти російських авіакомпаній через територію України у разі, якщо вони везуть товари військового призначення, подвійного призначення або перевозять російських військових. Заборона починає діяти з 25 жовтня.

У відповідь Російська Федерація як "дзеркальний захід" ввела з 25 жовтня поточного року заборону на польоти українських авіакомпаній до міст Російської Федерації.

Повідомлення про заборону польотів вже отримали три українські авіакомпанії - "МАУ", "Дніпроавіа" і YanAir.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: