"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Проблему "конвертаційних майданчиків" вдалося вирішити частково - Білоус

Понеділок, 30 березня 2015, 12:25

Проблему "конвертаційних майданчиків" вдалося вирішити лише частково.

Про це в інетрвью "УНІАН" розповів екс-глава Госфіскальной служби Ігор Білоус.

"Зрозумійте, рік тому було б неможливо швидко відновити систему наповнення бюджету і одночасно масово скоротити людей, які є ядром цієї системи. Процес очищення служби відбувався поступово. Але досі в ДФС щодня надходять дзвінки зі скаргами: "Ваш Іван Петрович вимагає з людей гроші на рівному місці"", - розповів податківець.

За його словами, це означає, що процес змін глибоко в регіонах йде дуже повільно.

Реклама:

"З одного боку, не виходить проконтролювати кожного на його посту, з іншого, можливо, зміни десь гальмуються або ігноруються цілком свідомо. Ви не уявляєте, наскільки вкоренилися багато людей на своїх місцях і скільки чисток ще належить провести. Але в службі прекрасно розуміють, що насправді відбувається. Ми знаємо про більшість районних "царьків" і "господарів", - констатує Білоус.

Екс-чиновник зазначив, що дуже заважає опір людей на місцях, а також неефективність кадрів, які звикли працювати по-старому чи не працювати взагалі.

"Але все це можна побороти, потрібен час. Одного року для цього замало. Потрібна повна структурна перебудова всієї системи", - сказав він.

За словами Білоуса, по-перше, з трирівневої "Київ-регіон-район" слід зробити дворівневу - "центр-район".

"Середня ланка тут явно зайва: вона уповільнює процес реагування, створює бюрократичні зволікання і провокує розвиток корупційних схем. Крім цього, якщо у чиновників на місцях буде більше повноважень, але контролювати їх буде безпосередньо центр, з яким складно "домовитися", то поступово сформується культура спілкування платника і податківця", - каже екс-глава ДФС.

По-друге, зазначає чиновник, слід радикально змінити формат відносин податкових і митних органів з платниками, обмежити або звести до мінімуму фізичні контакти і обов'язково провести максимальну автоматизацію процесів і електронізацію сервісів.

"Тільки так можна буде остаточно перемогти і бюрократію, і корупцію, і налагодити справжні партнерські відносини з платниками податків", - підсумував він.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: