Уряд вирішив здерти з імпортерів авто "три шкури" - ЗМІ

Вівторок, 24 лютого 2015, 11:20

Податок на імпорт прописаний в урядовому законі, покликаний стабілізувати платіжний баланс України.

Про це пише Віталій Єрмаков на Hubs.ua.

Як пише автор, перші дві шкури у вигляді "податку на розкіш" та акцизний збір народні депутати затвердили ще торік.

Третю "шкуру" - податок на імпорт - Кабмін затвердив минулого тижня.

Реклама:

Як повідомляється, стільки податків автомобільний рітейл не платив ще ніколи.

Згідно із розрахунками видання, при збереженні темпів продажів машин скарбниця заробить не більше 35 млн доларів.

Щоб оцінити доходи бюджету в 2015-му, потрібно прикинути, скільки машин зможуть продати дилери до кінця року. Січневі продажі показують, що рік буде далеко не найкращим. У першому місяці через автосалони пройшло близько 2500 автомобілів. Це найгірший результат з 1998 року.

У порівнянні ж з рекордним для українського авторинку 2008-му, продажі впали майже в 19 разів - п'ять років тому в січні українці купили більше 47 000 автомобілів.

Самі автодилери не чекають від року нічого хорошого.

За прогнозами Артема Ткаченка, голови правління "ВіДі АвтоСіті", в 2015-му в Україні буде продано близько 50 000-60 000 автомобілів.

"Це стане найгіршим результатом з кінця минулого століття", - зазначає топ-менеджер.

Податок на імпорт прописаний в урядовому законі, покликаному стабілізувати платіжний баланс України. У документі визначено категорії товарів, з яких збиратимуть на митниці від 5% до 10%.

Виходячи зі статистики "Укравтопрому", близько 10% автомобілів, проданих в минулому році, - вітчизняні. В основному зібрані на запорізькому автозаводі.

Тобто в 2015 році в Україні ввезуть близько 50 000 автомобілів. Прикинути надходження до бюджету можна спираючись на досвід минулих років.

Якщо митна вартість автомобілів залишиться на рівні минулого року, то в 2015 році. в Україні їх ввезуть приблизно на 548 млн доларів. А значить податок на імпорт авто за результатами року становитиме 27,4 млн доларів.

Як пише автор, розкішними в документі названі автомобілі не старше п'яти років з об'ємом двигуна від 3 літрів. З 1 квітня цього року кожен власник такого авто повинен буде платити в казну 25 000 гривень щорічно, поки його "сталевому коню" не стукне 6 років.

Іншими словами, якщо ви купили нову машину з двигуном на три літри і більше, то за перші п'ять років володіння ним податкова візьме з вас 125 000 гривень, як з власника розкішного транспорту.

За підрахунками Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД), з уже проданих в Україні автомобілів під податок на розкіш потрапляє близько 5500 автомобілів.

За словами генерального директора ВААІД Олега Назаренка, продажі автомобілів з великим об'ємом двигуна практично зупинилися.

У підсумку виходить, що цього року навіть при найоптимістичніших прогнозах продажів, під "податок на розкіш" потрапляє не більше 7000 машин. В казну він принесе максимум 175 млн гривень, або 5,3 млн доларів (за курсом 33 гривні за долар).

Акцизний збір - ще одна норма нового податкового кодексу. З 1 січня його збирають з імпортерів мікроавтобусів та вантажівок.

Якщо вірити статистиці "Укравтопрому", в Україні частка комерційного транспорту в структурі продажів автомобілів не перевищує 8%. А під акциз потрапляє і зовсім менше 3%. З урахуванням прогнозів на 2015 рік, це близько 1500 машин. Тобто сума акцизного збору в цьому році становитиме 40 500 доларів.

В цілому три нових податку принесуть до бюджету близько 33 млн доларів.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: