Кредитний портфель Укравтодору становить 37 мільярдів - Малін

Четвер, 27 березня 2014, 18:01

Кредитний портфель Державного агентства автомобільних доріг України становить близько 37 мільярдів гривень.

Про це заявив голова Укравтодору Олександр Малін, передає прес-служба відомства.

За його словами, на сьогодні кредитний портфель Укравтодору становить близько 37 мільярдів гривень.

Більша його частина - це цілком доброякісні кредити МФО, залучені на вигідних багаторічних умовах, інша - середньо та короткострокові кредити українських банків, залучені на різних умовах, у тому числі й неприйнятних, а також цінні папери, котрі були розміщені у закритому режимі під високі відсотки.

"Такого роду запозичення ми плануємо піддати реструктуризації за рахунок погашення облігацій, повернення коштів і випуску нового розміщення під нижчий відсоток. Адже сьогодні максимальна ставка сягає 16,3%, а це дуже дорого для фінансових ресурсів, що залучаються під державні гарантії", - наголосив Малін.

Він додав, що на поточний та наступний рік приходиться пік боргового навантаження, адже окрім самих кредитів, котрі треба повертати поетапно, є ще й зобов’язання щодо їх обслуговування, а також сукупна заборгованість Укравтодору перед підрядними організаціями за роботи виконані у минулі роки - їх обсяг за різними оцінками складає від 3 до 4 млрд гривень.

"Вибратися з "боргової ями" ми можемо лише шляхом реструктуризації вітчизняної частини кредитного портфелю, а також за рахунок виділення коштів Спеціального фонду Державного бюджету виключно на фінансування дорожньої галузі", - підкреслив він.

Голова відомства пояснив, що залишок спецфонду після виконання всіх кредитних зобов’язань і є тим обсягом коштів, що спрямовується на експлуатаційне утримання, ремонт, реконструкцію та будівництво українських доріг.

А враховуючи те, що за останні 2 роки недонадходження у спецфонд за оцінками експертів коливається від 4 до 7 млрд гривень, обсяги фінансування галузі такі, що коштів не вистачає на виконання навіть поточного ремонту.

За його прогнозами, у найближчі півтора року єдиним джерелом фінансування капітального ремонту та реконструкції існуючих автомобільних доріг, а також будівництва нових - будуть лише міжнародні фінансові організації.

"Ми вже провели переговори щодо подальшої співпраці з Європейським інвестиційним банком. Попереду - подібні ж зустрічі з представниками  Світового банку та Європейського банку реконструкції та розвитку", - зазначив голова відомства.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!