"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Українці стали пити менше горілки

Четвер, 31 жовтня 2013, 10:26

За підсумками дев'яти місяців виробництво горілки в країні впало на 18%.

Про це йдеться в повідомленні асоціації "Укргорілка", пише "Комерсант-Україна".

У січні-вересні 2013 року випуск горілки в Україні знизився на 17,8% (до 19,15 млн дал), повідомила виконавчий директор асоціації "Укргорілка" Аліна Шолохман.

Падіння показників реалізації продукції показали всі великі виробники міцного алкоголю.

Реклама:

Одна з причин зниження виробництва - простій українського заводу Nemiroff, викликаний конфліктом акціонерів, який триває вже кілька років. У результаті за дев'ять місяців ДП "Nemiroff" виробила на 27% менше продукції.

Втім, падіння на 13% показав і лідер ринку НАТ (ТМ "Хлібний дар"), а також другий найбільший виробник Global Spirits (ТМ "Хортиця" -10%).

Комерційний директор мережі "Велика кишеня" Дмитро Каширін пов'язує зменшення бажання споживачів до придбання горілки загальним зниженням попиту на алкоголь.

Втім, експерт Українського медичного та моніторингового центру з алкоголю та наркотиків МОЗ Юрій Юдін говорить, що тенденції до зниження вживання алкоголю в Україні не спостерігається.

Українці стали більше експериментувати з імпортними напоями, які були недоступні для них раніше, вважає генеральний директор "Алкогольних традицій" Роман Вашколуп.

"У першу чергу мова йде про вино та віскі під private label роздрібних торговельних мереж і недорогих торгових марок", - пояснює Вашколуп.

За його словами, деякі рітейлери на полиці з горілкою впритул ставлять віскі вартістю 57-63 гривень за пляшку.

"Для багатьох споживачів дана ціна є прийнятною, оскільки раніше вони не могли собі дозволити цю продукцію, а зараз - можуть, нехай навіть доповівши різницю по відношенню до пляшки доброї горілки", - зазначив Вашколуп.

Представники великих торгових мереж, в числі яких "Фуршет" і "Сільпо", підтвердили, що спостерігають зростання попиту на алкогольну продукцію під private label.

"Горілка і раніше залишається напоєм номер один в українців, на другому місці - дешевий віскі" , - говорить Дмитро Каширін.

Слід зазначити, що постачання горілки впало не тільки на внутрішньому ринку, але і на зовнішньому.

За даними "Укргорілки" , в січні-вересні експорт обвалився на 23% (до 3,06 млн дал). Багато в чому це пов'язано c загострилися відносини між Україною і Росією - найбільшим експортним ринком збуту української горілки.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: