"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Виручка медіахолдингу UMH зросла майже на 35%

П'ятниця, 12 липня 2013, 10:29

UMH - найбільший український медіахолдинг, проданий нещодавно групі СЄПЕК Сергія Курченка, розкрив свої фінансові показники за 2012 рік.

Виходячи з них, холдинг був оцінений вкрай дорого - в 14,2-14,6 EBITDA, пише "Комерсант-Україна".

У розпорядженні видання з`явилися дані аудованої фінансової звітності медіагрупи United Media Holding (UMH) за 2012 рік.

Останній раз компанія публікувала фінансові показники за 2010 рік, з тих пір її виручка зросла на 34,6%, до 151,6 млн доларів, EBITDA - на 86,8%, до 28,7 млн доларів, а чистий прибуток - більш ніж у 13 разів, до 16,3 млн гривень.

Реклама:

У холдингу таку динаміку пояснюють насамперед зростанням бізнесу. У 2011 році UMH спільно з Петром Порошенком купив радіостанцію "Наше радіо" та видавничий дім KP Media (журнал "Кореспондент", сайт korrespondent.net та портал bigmir.net), отримав контроль над інтернет-порталом i.ua, запустив журнал Forbes.

У червні 2013 року основний акціонер UMH Борис Ложкін оголосив про продаж 98% холдингу групі компаній СЄПЕК, офіційним власником якої є харківський бізнесмен Сергій Курченко.

В інтерв'ю Forbes Курченко заявив, що вже перерахував в рамках розрахунку за UMH половину суми - 170-175 млн доларів.

Таким чином, сума угоди становить 340-350 млн доларів, а з урахуванням раніше озвученого Ложкіним боргу компанії - 70 млн доларів - весь актив був оцінений в 410-420 млн доларів.

Джерело в UMH зазначило, що розмір другого траншу від СЄПЕК залежить від фінпоказників медіагрупи за підсумками 2013 року і досягнення домовленостей з викупу часток у міноритаріїв в окремих проектах, проте визнає, що вищеназвана сума близька до реальної.

Таким чином, СЄПЕК оцінила UMH, виходячи з мультиплікатора 14,2-14,6 до EBITDA - незвично високого як для медіаактивів, так і для українського ринку M&A, заявив голова аналітичного департаменту ІК Eavex Capital Дмитро Чурін.

Для порівняння: російська "СТС Медіа", керуюча більш маржинальними, ніж преса і радіо, телеканалами, в останні місяці торгується на NASDAQ за мультиплікатором приблизно 8 EBITDA за 2012 рік.

"Мультиплікатор 14 характерний для швидкозростаючих ринків або сегментів, наприклад для інтернет-компаній", - розповів колишній власник "Студії 1+1" Олександр Роднянський.

На практиці українські медіа-активи ніколи не оцінювалися згідно із ринковими показниками, сказав Роднянський, нагадавши про купівлю Дмитром Фірташем та Сергієм Льовочкіним медіагрупи "Інтер" на початку 2013 року.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: