Частка продажів українських товарів впала нижче 60%

Вівторок, 14 травня 2013, 08:54

Під натиском імпортної продукції частка українських товарів у роздрібних торгових мережах стає все менше.

Про це пише "Комерсант-Україна" з посиланням на дані Держстату.

"За підсумками 2012 року частка продажів вітчизняних товарів склала 58,9%, знизившись за попередній рік відразу на 3 процентних пункти (п.п.). Вітчизняні виробники скорочують свою присутність як у сегменті продовольчих товарів (з 87,2% до 86, 3%), так і непродовольчих (з 47,2% до 41,9%). Це довгострокова тенденція, вступ до СОТ лише посилило її", - йдеться в повідомленні.

Як повідомляється, в минулому році найбільш значно зменшилася частка продажів українських текстильних товарів (з 42,7% до 34,2%), посуду (з 30,4% до 24,6%), макаронних виробів (з 79,3% до 75,5%), а також міцних спиртних напоїв (з 87,1% до 83,9%).

Реклама:

Найбільша частка вітчизняної продукції - в сегменті хлібобулочної продукції (97,6%) і м'ясопродуктів (95,1%). Однак і тут спостерігається поступове зниження - на 0,9 п.п. і 1,5 п.п. відповідно. Найменша частка місцевої продукції - в сегменті взуття (2,8%), телекомунікаційного обладнання (4,7%) та комп'ютерної техніки (1,2%). Української продукції стало більше лише в сегментах консервів (на 0,9 п.п., до 73,3%), тютюнових виробів (на 1 п.п., до 94,9%), книг, газет і журналів (на 1 , 5 п.п., до 89%).

"Зростання імпорту - наслідок стабільного курсу гривні. Завдяки прив'язці національної валюти до долара на тлі ослаблення інших валют імпорт збільшує свою присутність на українському ринку", - вважає аналітик Української аграрної асоціації Мар'ян Заблоцький.

За підсумками минулого року обсяг імпорту товарів в Україну становив 84,6 млрд доларів, майже досягши показника 2008 року (85,56 млрд доларів).

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!