"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

"Укрзалізниця" не може знайти кошти на нові локомотиви

Середа, 20 лютого 2013, 09:42

В "Укрзалізниці" (УЗ) не можуть знайти фінансування для самого амбітного проекту щодо закупівлі локомотивів.

УЗ і російський ВЕБ (Внєшекономбанк) майже рік обговорювали виділення кредиту з оціночною сумою 3,5 млрд доларів для закупівлі 509 машин, але так і не досягли угоди, пише "Комерсант-Україна".

"Укрзалізниця" оновить парк локомотивів за схемою лізингу, повідомив 18 лютого 2013 року міністр інфраструктури Володимир Козак.

"На жаль, домовитися з Внєшекономбанком про залучення кредиту ми не змогли. Тож минулого тижня ми оголосили конкурс з вибору лізингодавця", - заявив міністр.

Реклама:

За його словами, участю в конкурсі зацікавилися кілька компаній, серед яких "ВЕБ-лізинг".

З ВЕБ "Укрзалізниця" домовлялася про залучення позики з липня 2011 року і неодноразово заявляла, що близька до підписання угоди про позику 28,5 млрд гривень (3,56 млрд доларів) для закупівлі 509 локомотивів.

Чому не вдалося домовитися про залучення позики, ні в ВЕБ, ні в УЗ не коментують.

Однак в банку стверджують, що не припиняли переговори з "Укрзалізницею".

"Робота з угоди триває, і офіційних повідомлень від української сторони про припинення переговорів ВЕБ не отримував", - повідомили в прес-службі банку.

Лізинг обійдеться "Укрзалізниці" дорожче кредиту, упевнений глава аналітичного відділу ІК Concorde Capital Олександр Паращій.

"Ставки лізингу зазвичай вище кредитних. Оскільки за адміністрацією в цьому випадку залишається право відмовитися від подальшого викупу локомотивів, лізингодавці зазвичай закладають ці ризики у вартість послуги", - сказав Паращій.

У прес-службі адміністрації кажуть, що офіційно конкурс ще не оголошений.

"До тих пір поки не буде затверджено фінансовий план залізниць, адміністрація не може розпоряджатися своїми коштами. Рада "Укрзалізниці"планує розглянути його в березні", - зазначили в адміністрації.

Аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко припускає, що в новому конкурсі можуть взяти участь і маловідомі компанії.

Наприклад, у 2012 році до цих пір не відома на лізинговому ринку компанія "Прем'єр лізинг" виграла одразу два конкурси на надання близько 5 тис вантажних вагонів УЗ на загальну суму 5 млрд гривень.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: