Продавців годинників змусять мати митну декларацію

Понеділок, 2 липня 2012, 10:41

Державна митна служба запропонувала новий вид контролю над продажем імпортних товарів на внутрішньому ринку.

Розроблені разом із Державною податковою службою поправки до Податкового кодексу, узгоджені з Міністерством фінансів, передбачають, що при продажі побутової техніки, комп'ютерів, мобільних телефонів, ювелірних виробів і годинників продавці зобов'язані будуть мати завірену копію митного документа, відповідно до якого було проведене митне декларування, пише "Комерсант-Україна" із посиланням на текст відповідного законопроекту.

Номер і дата митної декларації стануть обов'язковим реквізитом в накладній з ПДВ, говориться в документі.

Проект буде поданий в парламент через народних депутатів, уточнили в Держмитниці.

Реклама:

Податковий кодекс передбачає необхідність зазначення в податковій накладній серед іншого коду товару за класифікатором зовнішньоекономічної діяльності.

"Якщо після прийняття цього закону будуть продаватися, наприклад, годинник у бутіку, то продавець буде зобов'язаний показати документ, що підтверджує ввезення на територію країни цього товару та сплату всіх податків. Система дозволить ідентифікувати, чи той це товар", - пояснює глава Державної митної служби Ігор Калєтнік.

За його словами, застосування європейської практики в Україну - крок до того, щоб всі товари ввозилися в країну зі сплатою податкових зобов'язань.

Ці зміни необхідні, оскільки збільшення порогу безподаткового ввезення товарів громадянами створює передумови для ввезення високоліквідних товарів з метою перепродажу.

За даними Держмитниці, такий імпорт продається платниками єдиного податку.

Тому в законі "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" запропоновано зобов'язати "єдинників", які торгують в Україні цими товарами, мати касові апарати, а також вести книгу обліку витрат на придбання цих груп товарів.

У Держмитниці визнають, що надання завірених копій декларацій принесе незручності як імпортеру, так і його клієнтам, тому поки в якості експерименту вони хочуть застосовувати цю норму тільки до низки товарів.

У перспективі нова модель буде поширюватися на всю імпортну продукцію.

"Ми зараз заходимо в магазин, бачимо дорогі годинники, які реально не ввозилися, і у нас повинна бути можливість поставити запитання, звідки вони. Або, наприклад, в інтернет-магазинах продається величезна кількість техніки, яка не сертифікована і не адаптована для України. В офіційних магазинах її немає, тому ми припускаємо, що вона завозилася неофіційно, нібито "для особистих потреб", - розповіло виданню джерело в Держмитниці.

Ідея проекту запропонована "Європейською бізнес асоціацією" (ЕБА), говорять в Держмитниці.

Керівник департаменту представництва інтересів компаній-членів ЄБА Світлана Михайлівська пояснює дану ініціативу тим, що офіційна статистика імпорту побутової техніки значно відрізняється від показників реальних продажів.

І це - незважаючи на те, що Держмитниця веде реєстр торговельних марок техніки, які імпортер планує ввозити.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: