Фальшиві "лайки" ставлять під сумнів рекламу у Facebook

Неділя, 15 липня 2012, 11:04

Компанії даремно витрачають великі суми грошей, щоб отримати "лайки" від користувачів Facebook, які насправді не цікавляться їхніми продуктами.

Про це пише BBC.

Також є свідчення того, що багато власників сторінок у цій соцмережі, які клікають на посилання, повідомляють про себе неправдиві дані.

За словами експерта з безпеки, декотрі профілі користувачів – це "фальшивки", якими керують комп’ютерні програми, створені для поширення спаму.

У Facebook сказали, що не бачать "ознак значної проблеми".

Маркетингові відділи багатьох провідних брендів високо цінують "лайки" у Facebook.

Якщо користувач "лайкнув" посилання компанії у соцмережі, то вона може публікувати інформацію в його стрічці новин, посилати йому повідомлення та виходити на зв'язок з його друзями.

Facebook заробляє гроші, стягуючи з компаній плату за публікацію їхньої реклами, яка має на меті здобути нові "лайки".

Однак з ВВС зв’язався один консультант з маркетингу, який застерігає своїх клієнтів від переоцінювання їхньої користі, після чого ми провели експеримент, що підтвердив його побоювання.

Основна частина доходів Facebook надходить від реклами, і показники компанії можна буде ретельно оцінити після того, як 25 липня вона опублікує свій фінансовий звіт – вперше після розміщення акцій.

Раніше цього року Facebook повідомив, що приблизно 5-6% серед 901 мільйона його користувачів можуть бути несправжніми – а це близько 54 мільйони профілів.

Ґрегем Клулі з фірми Sophos, яка опікується безпекою, каже, що це головна проблема.

"Масово створювати несправжні сторінки на Facebook можуть спамери та автори шкідливих програм, щоб, таким чином, поширювати небезпечні посилання та програми і оманливим шляхом заводити нових "друзів", – сказав він.

"Ми знаємо, що деякими з цих акаунтів керують комп’ютерні програми, за допомогою яких одна людина, сидячи за комп’ютером , може смикати за ниточки тисячі профілів, посилаючи їм команди на зразок "лайкнути" якомога більше сторінок, щоб створити велику спільноту", – додав експерт.

"Переконаний, Facebook намагається закрити ці профілі, але буває важко відрізнити справжні акаунти від фальшивих", – каже пан Клулі.

Речник соціальної мережі сказав: "Ми не бачимо ознак того, що з боку фальшивих користувачів або "нав’язливих клікерів" іде "навала лайків".

Однак, як каже пан Клулі, соцмережа зацікавлена в тому, аби применшити проблему.

"Щоразу, коли реклама фірми натрапляє на несправжнього користувача Facebook, вони заробляють гроші", – каже він.

Майкл Тінмут, консультант з маркетингу в соціальних медіа, організовував рекламні кампанії у Facebook для багатьох невеликих підприємств, серед яких фірми, що пропонують товари розкоші та тренінг з професійного зростання.

Спершу його клієнти були задоволені результатами. Однак, дізнавшись, хто саме клікав на їхню рекламу, вони втратили оптимізм.

Хоча вони розраховували на користувачів Facebook у всьому світі, майже всі їхні "лайки" походили з таких країн, як Філіппіни та Єгипет.

"Їм було від 13 до 17 років, імена дуже підозрілі, а коли ми копнули глибше, то декотрі з цих користувачів "лайкнули" 3, 4 і навіть 5 тисяч сторінок", – каже він.

Тінмут назвав для прикладу кілька акаунтів, імена і дані в яких, скоріш за все, вигадані.

В одному з них вказано ім'я Agung Pratama Sevenfoldism, рік народження – 1997-й, а в 2010-му ця людина начебто стала менеджером у Chevron.

Пан Тінмут каже, що це звучить "малоймовірно". Експеримент ВВС підтвердив, що такий випадок непоодинокий.

ВВС створила на Facebook сторінку для VirtualBagel – вигаданої компанії без жодної продукції.

Кількість "лайків", які вона отримала з Єгипту й Філіппін, була непропорційно великою порівняно з іншими країнами, на які поширювалася реклама, такими як США та Британія.

Один з прихильників компанії, який начебто живе в Каїрі, називає себе Ахмед Рональдо і вказує, що працює на "Реал" (Мадрид).

Тімут попросив Facebook розслідувати питання сумнівних профілів після того, як один з його клієнтів відмовився платити за свою рекламу, стверджуючи, що вона не доходить до "справжніх людей".

Компанія відповіла йому, що за більшістю прихильників його фірми стоять люди, які насправді існують, і відмовилася вести переговори про відшкодування затрат.

У Facebook ВВС розповіли, що Тінмут, як виглядає, розпорошив рекламу на всесвітню аудиторію, не встановивши цільову групу.

"Ми ніколи й нікому не рекомендуємо вести бізнес таким чином", – сказав речник.

ВВС також розмовляла з директором із соціального маркетингу однієї з найбільших британських компаній, який сказав, що дедалі скептичніше оцінює користь від реклами в соцмережі.

"Будь-який тип інвестицій у рекламу через Facebook приносив нам дуже низьку віддачу в продажах", – сказав він.

Менеджер, який не хотів розкривати своє ім'я, додав, що його компанія зрозуміла для себе: посилити зв'язок з клієнтами через соцмережі можна і не купуючи рекламу.

"Прихильники, яких ви отримуєте через рекламу, можуть виявитися несправжніми. А якщо вони справжні, то чи будуть вони саме тими людьми, котрих зацікавить ваш бренд?", – запитує він.

Facebook применшує важливість підроблених профілів. "Досі ми не бачили ознак значної проблеми", – сказав речник.

"Її також не озвучують багато рекламодавців, які задоволені позитивними результатами від використання Facebook, – додав він. – Усі ці компанії мають доступ до аналітики Facebook, яка дозволяє їм ідентифікувати людей, котрі "лайкнули" їхні сторінки, тож сигналів про таку проблему не було".

"Дуже низький відсоток користувачів справді відкриває акаунти, використовуючи псевдоніми, але це суперечить нашим правилам і ми виявляємо їх за допомогою автоматизованих систем та повідомлень інших користувачів, які помагають нам у цьому", – додали у Facebook.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!