"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Депутати віддали "монополістів" Нацкомісії зі зв'язку

П'ятниця, 8 червня 2012, 11:06

Верховна рада на засіданні в четвер прийняла законопроект "Про розмежування повноважень державних органів у сфері природних монополій та галузі зв'язку", що надає Нацкомісії, яка здійснює держрегулювання в галузі зв'язку та інформатизації (НКРЗІ), право визначати монополістів.

Про це пише газета "Комерсант-Україна".

Законопроект, зокрема, дозволяє визначати операторів з істотною ринковою часткою (SMP), що за законом дає комісії право регулювати їхні тарифи.

Втім, відбудеться це не відразу, відзначає видання.

Реклама:

"Нам ще належить розробити конкретні механізми регулювання. Поки положення документа досить загальні", - говорить член НКРЗІ Ігор Сиротенко.

Більшість норм законопроекту вступить в силу через півроку після його підписання.

Пропозиція передати комісії частину повноважень АМКУ обговорюється останні два роки - з цією ініціативою виступав ще попередній склад комісії, говорить заступник голови парламентського комітету з питань транспорту і зв'язку Юрій Мороко.

"В АМКУ стверджували, що не мають достатньої компетенції для аналізу телеком-ринків", - пояснює він.

Зараз комітет може проводити розслідування на ринку тільки за фактом можливих антиконкурентних дій, як він зробив в 2009 році, розслідуючи конфлікт щодо ставок інтерконекту.

Тоді всі оператори були визнані монополістами, що дозволило НКРЗІ ввести єдині ставки взаємного доступу до мереж.

У разі підписання закону президентом будь-яка компанія, чия частка в доходах ринку перевищує 25%, може бути визнана оператором зі статусом SMP.

Серед них "Київстар" - виручка від послуг мобільного зв'язку в 2011 році склала близько 12 млрд гривень, або близько 40% ринку, "МТС-Україна" - з виручкою в 9,1 млрд гривень (близько 30% ринку) і "Укртелеком" - частка доходів від послуг місцевої телефонії становила в 2011 році 73%.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: