"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

У ІІ кварталі зросла ділова активність на ринку IPO

Субота, 30 червня 2012, 16:35

Ринок IPO поступово приходить до тями: після провального першого кварталу число первинних розміщень збільшилося на 5%, а доходи зросли майже в 2,5 рази, підрахували аналітики Ernst & Young.

Левову частину зборів забезпечило IPO соцмережі Facebook, яка виручила 16 млрд доларів, пише РБК daily.

Не дивно, що лідером по залученню капіталу стали США, тоді як внесок Європи становив лише 2%.

У другому кварталі в світі було проведено 206 розміщень на 41,8 млрд доларів.

Реклама:

Це істотно вище, ніж в минулому кварталі, коли був зафіксований рекордний спад активності за останні три роки: у результаті 196 угод емітенти змогли залучити 17,4 млрд доларів.

Проте результати другого кварталу істотно нижче показників аналогічного періоду 2011 року - на 46% за кількістю укладених угод і на 36% за обсягом залученого капіталу.

"Результати вселяють обережний оптимізм щодо обсягу залученого капіталу. При цьому відсутність довіри інвесторів і економічна нестабільність, як і раніше перешкоджають розвитку ряду ринків і зростанню рівня активності на них", - зазначила керівник глобального підрозділу E&Y із надання послуг на ринках стратегічного зростання Марія Панеллі.

Основний внесок у зростання вніс лістинг Facebook на 16 млрд доларів на NASDAQ.

Але це ж розміщення обернулося розчаруванням.

Соцмережа, акції якої подешевшали після початку торгів на чверть, охолодила бажання компаній виходити на IPO, а інвесторів - вкладати гроші.

За квартал 79 компаній скасували або відклали лістинг, в їх числі "Формула-1" і британська ювелірна Graff Diamonds.

В цілому з 20 найбільших IPO за квартал дев'ять угод укладено на фондових біржах США, а NASDAQ і NYSE стали найрезультативнішими в світі з підйому капіталу - більше 22 млрд доларів.

Однак без урахування лістингу Facebook на частку бірж Північної Америки припало всього 24% від загального обсягу капіталу.

"Поліпшення показників на ринку США пояснюється розміщенням Facebook. Андеррайтерам після фіаско соцмережі, яка обернулася величезними непередбаченими втратами, потрібно значно покращити свою роботу, щоб підвищити активність в регіоні", - сказав керуючий партнер IPO Boutique Скотт Світ.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: