Аеропортам пропонують самостійно встановлювати збори для low-cost компаній

Середа, 27 червня 2012, 10:41

У Міністерстві інфраструктури запропонували надати аеропортам право самостійно встановлювати збори для low-cost авіакомпаній.

Аеропорти зможуть застосовувати знижки за обслуговування перевізників у разі схвалення Кабміном проекту постанови "Про деякі питання стимулювання розвитку бюджетних пасажирських авіаперевезень", запропонованого Мінінфраструктури, пише "Комерсант-Україна".

Зараз аеропортові збори регулюються міністерством.

За підсумками 2011 року на частку low-cost авіакомпаній припадає лише 7% загального обсягу авіаперевезень в Україні - 500 тис пасажирів.

В Україну літають "Візз Ейр Україна" (з "Жулян"), Wizz Air Hungary ("Бориспіль"), Air Arabia ("Бориспіль"), FlyDubai ("Бориспіль", Харків, Донецьк), Wind Jet ("Бориспіль") , Norwegian Air Shuttle ("Бориспіль"), Pegasus Airlines (Донецьк, Харків).

Віце-прем'єр Борис Колесніков заявляв також про переговори з ірландською Ryanair, але в компанії поки що цю інформацію не підтверджували.

Примітно, що єдиний український low-cost перевізник "Візз Ейр Україна", у якого у флоті всього два літаки, не може розраховувати на знижки від аеропортів.

У документі пропонується вважати лоукостером авіакомпанію, що має в своєму флоті не менше десяти однотипних літаків з терміном експлуатації не більше десяти років.

Авіаперевізник також не повинен мати договорів про код-шерінг або інтерлайн (види партнерства з іншими авіакомпаніями), його рейси не повинні мати стикувань в інших аеропортах.

В "Візз Ейр Україна" вчора не надали коментарі. Однак високопоставлене джерело в аеропорту "Жуляни" зазначило, що зараз до цього перевізника застосовується диференційований тариф (чим більше авіакомпанія літає, тим більше її знижка за обслуговування).

"Решта авіакомпаній можуть отримати таке право, зважаючи на те, що довести наявність стикування в базовому аеропорту складно юридично. Компанії просто продають два різних квитка на свій рейс", - говорить експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава.

"Цей проект націлений скоріше на нових іноземних лоукостерів, які своїм приходом зможуть стимулювати ринок. А "Візз Ейр Україна" потрібні не тільки знижки, а й призначення на рейси, які Державіаслужба чомусь не завжди видає", - зазначив співрозмовник в "Жулянах".

Так, за маршрутом Київ-Лондон змушена літати материнська компанія Wizz Air Hungary - українському перевізнику призначення не видавали.

Лоукостери завжди шукають аеропорт, в якому можна отримувати знижки за обслуговування, - це частина їх бізнес-моделі.

Прихід іноземних авіакомпаній в Україну стримується також візовим режимом і відсутністю договору "Про відкрите небо" (дозволяє здійснювати польоти без спеціальних угод) з Європою, неодноразово заявляли авіаперевізники.

Ірина Кава додає, що подібна модель роботи буде вигідна лише великим регіональним аеропортам, яким необхідно нарощувати свій пасажиропотік, щоб окупити вкладені в реконструкцію кошти.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!