Google загрожує штраф у 10 мільйонів через вторгнення в приватне життя

Неділя, 6 травня 2012, 11:47

Google веде переговори з американською Федеральною комісією з торгівлі США (FTC) про розміри штрафу через неправильну роботу з браузером Safari від Apple.

Про це пишуть "Ведомости" з посиланням на агентство Bloomberg.

Сума платежу може перевищити 10 млн доларів, повідомило агентству джерело, яке відмовилося назвати себе через конфіденційність переговорів.

FTC вперше збирається покарати компанію через вторгнення в приватне життя користувачів інтернету. Комісія зібралася звинуватити Google в обмані споживачів і порушенні угоди, укладеної з нею рік тому.

Реклама:

Виявилося, що Google зберігала на комп'ютерах користувачів Safari спеціальний файл, навіть якщо ті в налаштуваннях програми безпосередньо забороняли браузеру робити це.

За допомогою цієї технології пошуковик може простежити, які сайти відвідує користувач, щоб потім підібрати рекламні оголошення під інтереси власника комп'ютера.

Обхід Google налаштувань в Safari першим виявив дослідник зі Стенфорда Джонатан Майер, який написав про нього у себе в блозі 16 лютого.

Safari працює на всій техніці Apple - в настільних комп'ютерах, ноутбуках, телефонах і планшетах. У відповідь на звинувачення Майера представники Google заявили, що "не очікували, що таке станеться", і відразу відключили збереження спеціального файлу там, де користувачі заборонили це робити.

Угоду з FTC Google підписала в 2011 році після врегулювання спірних питань, пов'язаних із запуском соціального сервісу Buzz в 2010 році, коли компанія несподівано розкрила всередині цього сервісу доступ до призначених для користувача даних.

Угода на 20 років вимагає від Google захищати дані користувачів у нових продуктах і проходити регулярний аудит щодо захисту приватної інформації. FTC має право штрафувати за порушення конфіденційності інформації інтернет-користувачів на 16 тис доларів в день за кожен факт порушення.

Скандали з витоками персональних даних та сайтами пошуку інформації - не рідкість і в Росії. В середині липня 2011 року з'ясувалося, що "Яндекс" проіндексував і показав в результатах пошуку близько 3000 sms-повідомлень, відправлених абонентам "Мегафону" зі спеціального сайту цього оператора.

Спочатку це виявив один з користувачів Facebook, за лічені хвилини інформація поширилася по всьому рунету. Хоча sms-повідомлення були анонімними і зникли з пошуку протягом декількох годин, скандал вибухнув великий.

Тим більше що майже відразу допитливі користувачі виявили в "Яндексі", Google і Bing ще і докладні дані про замовлення покупців російських інтернет-магазинів. Потім - закриті документи держорганів, особисті дані користувачів систем продажу залізничних квитків та багато чого ще.

Роскомнанагляд, що почав перевірку онлайн-магазинів на предмет порушення законодавства про персональні дані, виявив, що у відкритий доступ потрапили дані покупців більше 80 магазинів. В прокуратуру відомство передало справи лише щодо 15 магазинів, які допустили найбільший витік даних.

Великих і широко відомих ритейлерів серед них немає, говорив тоді представник Роскомнагляду. Які конкретно магазини зацікавили прокуратуру, відомство так і не уточнило.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: