В ООН хочуть ввести податок на фаст-фуд

Неділя, 11 березня 2012, 12:20

Стурбовані погіршенням здоров'я населення аналітики ООН наполягають на повсюдне введення податку на газовану воду, чіпси та гамбургери.

З їх точки зору, це змусить жителів (в першу чергу розвинених країн) зменшити споживання шкідливих продуктів, передає "РосБизнесКонсалтинг".

У своїй доповіді до засідання Ради з прав людини ООН група експертів з проблем продовольства на чолі з Олів'є де Шуттер б'є тривогу: число страждаючих ожирінням у світі зростає семимильними кроками, особливо в індустріальних країнах.

Лідером серед проблемних країн є США. Росія також входить в топ-десять держав, чиї жителі мало звертають увагу на те, що вони їдять.

Реклама:

Підвищення тиску, рівня холестерину і глюкози, а також ожиріння внаслідок неправильного харчування є основними причинами раннього відходу з життя споживачів.

Щоб змусити населення змінити свої звички, експерти пропонують каральну міру: ввести податок на шкідливу їжу, що містить занадто багато цукру, жирів і солі.

«Дослідження показують, що введення 10-відсоткового податку на безалкогольні напої, що негативно впливають на здоров'я, призводить до зниження їх споживання на 8-10%», - йдеться в доповіді.

Експерти ООН закликають політиків якомога швидше ввести подібний збір, кошти від якого можна буде пустити на просвітницьку роботу і на рекламу овочів і фруктів.

А ось рекламу шкідливих продуктів він рекомендує сильно обмежити або взагалі заборонити.

Сама по собі ідея податку на junk food не нова. У США, де, згідно з прогнозами ООН, до 2014 року майже половина дорослого населення страждатиме від надмірної ваги, податок на гамбургери і чіпси введений в ряді штатів.

У Європі першою країною, яка ввела податок на газовану воду, була Данія.

Восени 2011 року тут довелося додатково розщедритися і любителям жирного - кілограм масла, жирного м'яса, піци та іншого фастфуда був обкладений податком у розмірі 2,15 євро.

За прикладом скандинавського сусіда колу і шоколад обклала збором і Фінляндія.

У 2011 році їх прикладу також послідувала Угорщина - країна з одним з найвищих в Європі рівнів ожиріння.

Введений Будапештом податок на продукти з високим вмістом жирів, цукру і солі отримав назву «податок на чіпси», надходження від нього витрачаються на охорону здоров'я.

До жаху Coca-Cola і Pepsi, з початку цього року податок на солодкі безалкогольні напої почав діяти у Франції - країні з одними із самих струнких жителів у Європі.

Цей збір буде приносити в казну близько 280 млн євро в рік. Критики цього заходу стверджують, що уряд країни зовсім не дбає про здоров'я нації, а просто хоче поповнити спорожнілу казну.

А ось уряд Румунії відмовився від початкового плану введення «податку на жир».

Втім, причина цього криється в складній економічній ситуації в країні: влада побоялися, що додатковий збір зробить і без того зростаючі ціни на продукти просто захмарними.

Втім, в країнах, де податок на нездорову їжу все ж був схвалений, економічні наслідки виявилися далеко не однозначними.

Так, в Угорщині, за даними Федерації харчової промисловості (FOSZ), середні і невеликі виробники через введення «податку на чіпси» втратили до 30% виручки.

Як розповіла кореспондент газети Nepszabadsag Баткен Золтан, великі компанії також постраждали від нового збору, в результаті деякі з них відмовилися від інвестицій в країну.

Так, міжнародний виробник чіпсів Chio вирішив вкладати кошти не в Угорщину, а у Францію.

З іншого боку, є й плюси: уряд очікує, що надходження в казну від «податку на чіпси» (який поширюється навіть на такі продукти, як джем і концентрати соків) становитимуть цього року близько 100 млн євро.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: