Лише третина заможних громадян довіряють українським банкам

П'ятниця, 10 лютого 2012, 10:21

Криза не завадила заможним клієнтам банків накопичувати кошти - їх частка в активах фінустанов зросла з 3,2% до 5,5%.

Лише 32% таких клієнтів зберігають свої капітали в українських банках - інші виводять кошти за кордон, йдеться в дослідженні KPMG, передає "Коммерсант-Украина".

Не всі установи, які допомагають множити капітали багатим клієнтам, є успішними. Лідером, що зайняв 25% ринку, є Укрсиббанк, який отримав в 2011 році збиток на 3,7 мільярда гривень.

Решта учасників топ-5 прибутковості: Приватбанк - 23% ринку, Альфа-банк - 16%, "ОТП банк" - 11%, а "Райффайзен банк аваль" - 9%.

В Україні набагато простіше отримати VIP-статус, ніж за кордоном - необхідно мати річний дохід 10-250 тисяч доларів і розмістити в банку 85-500 тисяч доларів.

"За кордоном мова про private banking починається з 1 мільйона доларів. В Україні складно застосовувати таку сегментацію, бо VIP-клієнти - це вихідці з рітейлу. В середньому їх обсяг коштів становить 100 тисяч доларів", - розповідає керівник департаменту приватного банкінгу "ОТП банку" Олена Колосветова.

Учасники ринку відзначають, що 35 мільйонів вкладників накопичили 35 мільярдів доларів. З них депозити до 150 тисяч гривень має 99,2%, а решта 0,8% є цільовою аудиторією private banking.

44% клієнтів - власники бізнесу, 32% - топ-менеджмент, 15% - чиновники, 9% - знаменитості.

Хоч VIP-клієнти становлять менше 1% загальної бази, саме вони приносять в банки 35% всіх вкладів. Учасники ринку не змогли оцінити прибуток від обслуговування заможних клієнтів.

За словами помічника голови правління, керівника бізнесу private banking Укрсиббанку Олексія Александрова, дохід від одного такого клієнта дорівнює доходу від 200 рітейлових. В "OTP Group", де обслуговується 25 тисяч клієнтів private banking, річний дохід цього сегмента становить 200 мільйонів євро.

Втім, фінустанови, які вирішили займатися цим напрямом, ризикують.

"З одного боку, банку не потрібно істотно витрачатися на підтримання регіональної мережі і людських ресурсів, з іншого - цей бізнес має концентрацію коштів на одного клієнта, і його втрата може призвести до значного зниження загального портфеля в управлінні - каже директор департаменту приватного бізнесу банку VAB Ольга Щербина.

Банкіри планують нарощувати клієнтську базу.

"Збиток, звичайно, впливає на настрої клієнтів. Але їх зараз у нас 1 500, і, думаємо, це число збільшиться. В хороші роки приріст становив 20-35%", - відзначає Александров.

Ведеться робота над лібералізацією валютних правил для надання клієнтам нових послуг.

За словами Колосвєтової, це робиться, щоб купувати цінні папери українських емітентів, що котируються на закордонних біржах.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!