"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

СОТ покарає Україну за мита на нафтопродукти?

П'ятниця, 11 листопада 2011, 09:40

Якщо Україна в рамках спеціального розслідування щодо , розпочатого на початку 2011 року, прийме рішення про введення мит, Світова організація торгівлі має право застосувати до України санкції.

Про це в ході "III міжнародної конференції з питань розвитку українського ринку нафтопродуктів Petroleum Ukraine 2011" сказала керівник відділу торгівлі та економіки представництва Європейської комісії в Україні Улріке Хауер, пише газета "Дело".

"Ми не вважаємо, що будь-які тарифи (мита на імпортні нафтопродукти), які можуть бути введені, можуть відповідати правилам СОТ. СОТ дійсно дозволяє застосовувати спеціальні заходи в певних ситуаціях", - сказала вона.

На її думку, в рамках розслідування відносно імпорту нафтопродуктів не дотримуються стандарти та зобов'язання, які Україна поклала на себе в рамках СОТ.

Реклама:

Зокрема, Хауер відзначає, що збільшення імпорту палива до України було не різким, а поступовим.

Крім того, за її словами, не можна порівнювати європейське пальне, яке виробляється за стандартом Євро-5, із паливом, виробленим в Україні, - якості Євро-2, Євро-3, Євро-4.

Чиновниця Єврокомісії не вважає, що паливо різної якості може між собою конкурувати.

Схожої думки дотримується і юрист Mayer Brown (Бельгія) Микола Мізуліна, який представляє інтереси компанії Orlen Lietuva.

"Незрозуміла суть обвинувачення. З Європи постачають паливо Євро-5. Чому порівнюють паливо Євро-4 з Євро-5?", - каже юрист.

Мізуліна вважає, що проведення подібного розслідування неправомірне в рамках СОТ. При цьому юрист упевнений, що Україна вже прийняла рішення про встановлення мит на імпортне паливо.

У свою чергу віце-президент з продажу, трейдингу і логістики ТОВ "ТНК-BP Коммерс" Олена Алексєєва відзначає, що якщо Україна не підтримає вітчизняні НПЗ загороджувальними митами, нафтопереробна галузь в Україні може зникнути.

"Держава недостатньо підтримує нафтопереробні потужності - не створені рівні умови для учасників ринку. Власна переробка сьогодні неефективна", - каже Алексєєва.

При цьому вона вважає, що стимулювати галузь можна не тільки введенням мит на імпортні нафтопродукти.

Як повідомлялося, на початку 2011 року Україна розпочала спеціальне розслідування щодо зростання імпорту нафтопродуктів у країну, результатом якого може стати введення мит на імпортне паливо.

Розслідування кілька разів переносилося і нині продовжене до кінця 2011 року.

З боку учасників ринку введення мит підтримують українські НПЗ, які заявляють, що отримують сировину значно дорожче, ніж нафтопереробні заводи країн Митного союзу, зокрема, Білорусь.

Проти мит виступають великі мережі АЗС, переважно імпортують паливо. Вони вважають, що мита монополізують ринок нафтопродуктів.

Міністерство енергетики та вугільної промисловості підтримало ініціативу про введення мит на бензини 130 євро за тонну, на дизпаливо – 80 євро за тонну.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!