Українці погіршують споживчі настрої через страх кризи і недовіру до влади

Субота, 15 жовтня 2011, 11:52

Початок осені 2011 року відзначився погіршенням споживчих настроїв українців: вересневе значення індексу споживчих настроїв (ІСН) дорівнює 74,7, тобто на 6,7 пункту менше ніж у серпні 2011 року.

Падіння споживчих настроїв відбулося насамперед за рахунок погіршення економічних очікувань на фоні кращих очікувань щодо безробіття, але більш песимістичних інфляційних очікувань, повідомляє у своєму дослідженні GfK Ukraine.

У вересні 2011 року індекс споживчих настроїв впав на 6,7 пункту до значення 74,7.

Одночасно було зафіксовано такі ключеві тенденції:найбільше падіння зафіксоване щодо індексу економічних очікувань, насамперед, за очікуванням розвитку країни в найближчі п’ять років та схильності до великих купівель.

У Києві та на Сході очікування щодо найближчих п’яти років гірші, ніж щодо найближчого року.

Погіршення економічних очікувань відбувається на фоні поліпшення очікувань щодо безробіття, але погіршення інфляційних очікувань. Зважаючи на найбільшу вираженість цієї тенденції у великих містах, можна припустити, що основним чинником є наростання страху другої хвилі світової кризи та девальваційних очікувань.

Найбільше погіршення очікувань відбулося серед найактивніших громадян середнього віку - 31-45 років - з доходом вище середнього, які мешкають у містах з населенням понад 500 тисяч чоловік.

У регіональному розрізі найбільше падіння ІСН у Києві, на Півдні та Сході за зростання на Заході та в Центрі. ІСН в Західній Україні вперше за тривалий час став найбільшим серед усіх регіонів.

Одночасно у вересні тривало покращення очікування українців щодо динаміки безробіття: відповідний індекс дорівнював 125, що на 2,8 пункту менше серпневого показника.

Проте інфляційні очікування погіршилися: їхнє значення зросло на 1,8 пункту до 184,6.

"Побоювання щодо повторення фінансової кризи за умов низької довіри до влади спричинили погіршення споживчих настроїв навіть за гарного врожаю та суттєвого зростання ВВП", - сказано в дослідженні.

"Такі настрої можуть найбільш негативно позначитися на ринках товарів тривалого користування, а також на готовності підприємців до інвестування", - коментують аналітики GfK Ukraine.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!