Янукович восени поїде до Чавеса говорити про нафту

Понеділок, 22 серпня 2011, 13:17

Питання поставок венесуельської нафти планується обговорити пiд час вiзиту до Венесуели президента Вiктора Януковича.

Про це повiдомило агентству "Iнтерфакс-Україна" iнформоване джерело.

Джерело зазначило, що попередньої домовленостi про можливiсть постачання венесуельської нафти в Україну, а також видобутку сировини українськими компанiями було досягнуто пiд час переговорiв Януковича з президентом Венесуели Уго Чавесом пiд час його вiзиту до Києва у жовтнi 2010 року.

Передбачалося, що вiзит Януковича вiдбудеться на початку 2011 року, проте через деякi причини його перенесли на осiнь.

В Адмiнiстрацiї президента не змогли назвати точної дати вiзиту, але джерела агентства, близькi до венесуельської державної компанiї PDVSA, вважають, що "початок листопада - вельми ймовiрна дата вiзиту".

На думку експертiв ринку, яких опитало агентство, Україна могла б закупити близько 2-4 мільйони тонн венесуельської нафти.

Загальний обсяг поставок нафти в Україну в 2010 роцi становив близько 11 мільйонів тонн.

Бiлорусь у 2010 роцi з метою диверсифiкацiї поставок i зниження залежностi вiд Росiї досягла домовленостi про закупiвлю до 10 мільйонів тонн нафти у Венесуелi в 2011-2012 роках i почала поставляти сировину через Одесу залiзничним транспортом.

На початку 2011 року Мiнськ домовився з Києвом про постачання 4 мільйонів онн нафти з Азербайджану, яку отримав за своп-схемою, нафтопроводом "Одеса-Броди", однак до середини червня обсяг поставок становив лише 600 тисяч тонн.

Тим часом, плани України щодо завантаження нафтопроводу "Одеса-Броди" перебувають пiд пильною увагою Росiї.

Росiйська трубопровiдна монополiя АК "Транснефть" неодноразово висловлювала занепокоєння з приводу режиму прокачування нафти до Європи пiвденною гiлкою нафтопроводу "Дружба" у зв'язку з тим, що Бiлорусь почала транспортувати нафту з Венесуели по аверсу "Одеса-Броди".

За iнформацiєю "Транснефти", одна з двох пiвденних гiлок трубопроводу "Дружба" наразi заповнена до межi, так як iнша працює у реверсi для перекачування нафти на Мозирський НПЗ.

"Транснефть" висловлювала свої побоювання бiлоруським та українським партнерам, а також вантажоодержувачам у Центральнiй Європi, оскiльки магiстраль у такому режимi працює без резервних потужностей, що погiршує систему безпечного транспортування сировини, i за найменшого збою прокачування взагалi може бути зупинено.

Незважаючи на запевнення ВАТ "Укртранснафта" про технiчну готовнiсть до постачання нафти в напрямку Бiлорусi при одночасному збереженнi надiйного та безперебiйного транзиту нафти в напрямку Європи, Чехiя ще минулої осенi пiдстрахувалася на випадок припинення постачань "Дружбою" через завантаження нафтопроводу венесуельською сировиною, уклавши контракт про постачання з трансальпiйським нафтопроводом - TAL.

Завдяки пiдключенню чеських заводiв до нафтопроводу TAL-IKL у Чехiї є можливiсть отримувати сировину з альтернативних джерел в разi недопоставок нафтопроводом "Дружба".

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!