"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Корупція на українських митницях чиниться нагло і відкрито?

Середа, 6 липня 2011, 14:37 -

Співробітники Держмитслужби змушують фірми-імпортери проводити нелегальні розмитнення і відкрито вимагають хабарі.

Про це йдеться в листі групи підприємців до Генпрокуратури та Служби безпеки.

На думку представників бізнесу, Держмитслужба сприяє доведенню до банкрутства морських портів.

"Складається враження, що портові об'єкти хочуть приватизувати через банкрутство. Від послуг українських портів примусили відмовитися майже всіх транзитерів, через іноземні порти  все частіше вимушені завозити свій товар і українські фірми", - зазначається в листі.

Реклама:

Підприємці наголошують, що кількість контейнерів, які проходять через українські порти, зменшилась на 53%.

"Корупція на митниці відбувається відкрито, нагло, без страху бути покараними. І, якщо при Кучмі та Ющенку, фірмам-імпортерам робилися "економічно вигідні пропозиції" добровільно розмитнити товар в Одесі, Іллічівську чи Миколаєві, то зараз ситуація змінилась", - йдеться в листі.

"Наприклад, якщо легальне розмитнення коштувало приблизно 10 тисяч доларів виплат до держбюджету, то нелегально можна було  розмитнити за 8 тисяч. Тепер, якщо легальне розмитнення коштує, наприклад, 10 тисяч, то вже не добровільне, а примусове нелегальне розмитнення коштує 15 тисяч доларів", - стверджують представники бізнесу.

За їх словами, фірми просто примушують розмитнювати товар нелегально в Одесі або Іллічівську і для цього контейнери, які прибувають в порти, під різними приводами затримуються.

В листі зазначається, що митники без пояснення причин не оформляють попередні повідомлення (ПП) регіональними митницями і це може тривати декілька тижнів. У той же час, в Митному кодексі вказано, що "попередні операції покликані сприяти прискоренню митного оформлення товарів і транспортних засобів, а також здійсненню митних процедур".

"Потім контейнерам не дозволяється виїзд з порту відділом по боротьбі з контрабандою, теж без пояснення причин, і це може тривати уже декілька місяців. Причому митники посилаються на усні вказівки керівництва і письмових пояснень не дають", - йдеться в листі.

"Після цього робиться пропозиція розмитнити вантаж в Одесі чи Іллічівську через фіктивну фірму. Ці фірми дуже легко знайти через  митну статистику. Вони розмитнюють великі об'єми різних груп товарів (іграшки, чай, взуття, продукти харчування, одяг ), і не мають власних складів", - стверджують підприємці.   

За їх даними, в Одесі існує 4 таких фірми, в Іллічівську - 2.

"Зберігання контейнера в порту та штраф за  його затримку коштує більше 50 доларів на добу, тому багато імпортерів вимушені на це погоджуватись", - наголошують бізнесмени. 

Окрім цього, в листі також повідомляється, що вантажі затримуються і на митних постах за місцем акредитації.

"На цьому етапі вантаж можуть тримати до декількох тижнів. Вартість перебування одного контейнера на митному терміналі становить приблизно 20 доларів на добу", - зазначено в листі.

Контрабанда, за словами підприємців, процвітає і на західному кордоні України.

"Контрабанду тут теж почали стимулювати. Спочатку вантажі затримуються на кордоні, потім безпідставно підвищується митна вартість товарів на регіональних митницях до такого рівня, що завозити товари легально стає невигідно", - стверджується в листі.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: