Думка експерта: Уряд не запустить "Одеса-Броди" до Європи

П'ятниця, 15 липня 2011, 16:11

Україна готова почати переговори з Білоруссю щодо транзиту нафти в Польщу з використанням українських і білоруських нафтопроводів.

Одночасно уряд доручив провести переговори з білоруською стороною про виконання підписаних угод про транспортування нафти через територію країни на Мозирський НПЗ.

"Даним рішенням український уряд фактично засвідчив невиконання білоруською стороною умов угоди про транспортування азербайджанської нафти на Мозирський НПЗ", - каже директор Інституту енергетичних досліджень Дмитро Марунич.

Як відомо, угоду на транспортування 4 мільйони тонн нафти в 2011 році було підписано на умовах "бери або плати".

"Однак фінансова криза в Білорусі поставила під сумнів і оплату транзиту нафти по "Одеса-Броди". Аналогічна ситуація склалася недавно з поставками російської електроенергії, коли РАО "ЄЕС" посилаючись на відсутність оплати припиняла експорт до Білорусі", - підкреслив Марунич.

Зупинений на ремонт Мозирський НПЗ перестав приймати азербайджанську нафту кілька місяців тому.

"У відповідь група "Приват" перенаправила вже законтрактовані обсяги сировини з Азербайджану на західноукраїнські НПЗ. Це був вимушений крок, оскільки низька глибина переробки нафти на даних підприємствах робить використання легкої нафти економічно недоцільним. Таким чином, вже в червні Дрогобицький і Надвірнянський НПЗ знову простоювали", - додав він.

За його словами, спроби українського уряду реалізувати схему транзиту нафти неросійського походження через "Одеса-Броди", одну з гілок української ділянки "Дружби" і далі білоруською ділянкою "Дружби" приречені на провал.

"Основна причина - необхідність погодження даного маршруту з російською "Транснефтью", - вважає Марунич.

Як відомо, по білоруській ділянці нафтопроводу "Дружба" здійснюється транзит російської нафти в країни Європи.

"Таким чином, навіть якщо буде досягнуто згоди НПЗ в Польщі або Чехії на використання неросійської сировини, необхідна тривала робота для підготовки нафтотранспортної інфраструктури, оскільки нафта російського і неросійського походження має різні параметри якості", - резюмував він.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!