"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

"Укрзалізниця" програла боротьбу за інвестиції – ЗМІ

Понеділок, 23 травня 2011, 09:22

ЄБРР переорієнтує свої інвестиції в залізничну галузь із державного на приватний сектор.

Компанія Inter Car Group, пов'язана sз депутатом-регіоналом Павлом Лебедєвим, веде переговори з банком про отримання кредиту на закупівлю вантажних вагонів, пише газета "Экономические известия" із посиланням на інформацію на сайті ЄБРР.

Кредитувати "Укрзалiзницю" найближчим часом ЄБРР не має наміру, зазначає видання.

Банк розглядає можливість видачі кредиту приватній компанії ТОВ "Інтерлізінвест" на суму до 75 млн. доларів.

Реклама:

"Банк розглядає кредит "Інтерлізінвесту" в рамках часткового фінансування придбання близько 3 тис. вантажних вагонів для задоволення зростаючого попиту компанії", - ідеться у повідомленні ЄБРР.

Загальна сума проекту складає 300 млн. доларів. Таким чином, у проект закладена оцінка вартості вагону в середньому в 100 тис. доларів, що перевищує поточну ціну на напіввагон на рівні 75 тис. доларів.

У ЄБРР не виключають, що частина кредиту буде синдикована з іншими банками.

Проект уже пройшов попереднє узгодження, але ще потребує затвердження на засіданні ради директорів банку, яка запланована на 12 липня.

Це буде перша позика, надана в Україні ЄБРР приватній компанії для придбання рухомого складу.

В обґрунтуванні проекту, підготовленому банком, говориться, що його метою є "підтримка реформи залізничної галузі за рахунок збільшення участі приватного сектора і більш широкого поширення приватної власності", а також "сприяння конкуренції через підтримку розвитку незалежних постачальників послуг по залізничних перевезень та лізингу".

У прес-службі ЄБРР не надали додаткових коментарів, пославшись на те, що деталі проекту будуть оголошені після його схвалення радою директорів.

Але підтвердили: досі банк не видавав в Україні кредитів приватним компаніям на закупівлю залізничного рухомого складу.

За інформацією банку, "Інтерлізінвест" є одним із провідних приватних постачальників послуг із залізничних перевезень вантажів та управління парком вантажних вагонів для корпоративних клієнтів в Україні.

Компанія володіє і управляє близько 1200 вагонами.

За даними учасників ринку, "Інтерлізінвест" контролюється депутатом від Партії регіонів, бізнесменом Павлом Лебедєвим, який є також почесним президентом інвестиційно-промислової групи Inter Car Group.

Одним з ключових напрямків діяльності групи є випуск продукції залізничного машинобудування.

Переорієнтація інвестицій ЄБРР в залізничній галузі із державного на приватний сектор є очевидним свідченням того, що діюча модель держуправління в системі "Укрзалiзницi" безнадійно відстала від ринкових умов, в яких працюють компанії галузі.

У банку підтверджують: кредитування "Укрзалізниці" нині не розглядається.

"Відповідно до нової стратегії банку щодо України, яка була затверджена у квітні, чітко зазначено: жодних кредитів "Укрзалізниці" ЄБРР не видасть доти, поки не буде проведена реформа залізничної галузі", - говорить прес-секретар банку Антон Усов.

Як відомо, останній кредит ЄБРР виділив "Укрзалізниці" у 2008 році - 62,5 млн. доларів на закупівлю вантажних вагонів.

Але невдоволення банку з приводу стану справ у галузі призвело до того, що перерахування коштів кілька разів відкладалося, в результаті чого вони були отримані тільки в 2010 році.

Чи веде банк переговори про позики на закупівлю вагонів з іншими приватними компаніями, Усов не повідомив, пославшись на комерційну таємницю.

Але експерти вважають, що в міру зростання попиту на вагони з боку приватних компаній буде посилюватися і інтерес банку до кредитування цього сектору.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!