Мита на імпорт палива лише заморозять проблеми галузі – експерт

П'ятниця, 4 лютого 2011, 13:31

Введення імпортних мит на нафтопродукти лише заморозить існуючі проблеми нафтопереробної галузі.

Таку думку висловив генеральний директор ТОВ "Ромпетрол-Україна" Владислав Руснак, повідомляє агентство "УНІАН".

На думку Руснака, Україні слід рухатися європейським шляхом розвитку нафтопереробної галузі.

При цьому він відзначив, що НПЗ у Європі працюють із мінімальною маржею.

"Найближчим часом ми побачимо звіти НПЗ із негативними фінансовими результатами за 2010 рік. При цьому логістика поставок нафти на заводи Східної Європи більш витратна, ніж в Україні, а тарифи на доставку нафтопродуктів із цих країн в Україні становлять від 30 до 60 доларів за тонну. Отже, нафтопродукти з ЄС значно дорожчі за українські, але завдяки своїм якісним характеристикам і вільному вибору споживача європейські продукти змогли зайняти 11,8% ринку", - зазначив він.

При цьому Руснак додав, що в плані розвитку нафтопереробки досвід Румунії дуже показовий.

"Скажу більше, нинішня ситуація в Україні нагадує румунську 10-15-річної давнини", - наголосив він.

Експерт нагадав, що на початку 1990-х років у Румунії працювали 11 великих і малих НПЗ сумарною потужністю близько 34 млн. тонн нафти на рік, що більш ніж удвічі перевищувало внутрішні потреби країни.

Частина заводів виробляли низькопробні нафтопродукти, розтікалася по всьому Середземноморського регіону.

"Ринок у багатьох аспектах нагадував український ще й тим, що буквально кишів різними схемами оптимізації платежів за акцизами шляхом зміни номенклатурних кодів нафтопродуктів, нелегального виробництва, ряд "наближених" фірм і НПЗ мали податкові преференції", - сказав керівник "Ромпетрол-Україна".

Він також зазначив, що галузь почала оживати лише після того, як на ринку були встановлені прозорі, рівні правила гри, а поштовхом для нового витка розвитку галузі стала заява в кінці 2003 року про приєднання Румунії до Євросоюзу в 2007 році.

"І ніякого захисту внутрішнього ринку мит чи інших інструментами не було", - підкреслив Руснак.

За його інформацією, нині у країні працюють три великі НПЗ, інші перебувають у процедурі банкрутства або законсервовані.

"Звідси два висновки. Перший: серйозні інвестори здатні вибудувати свої виробництва без будь-яких преференцій. Друге: завданням держави є не встановлення загороджувальних заходів, а створення рівних, прозорих і стабільних правил гри", - додав він.

Як відомо, в Україну постачаються нафтопродукти із семи європейських НПЗ: Orlen Lietuva (Литва), Orlen Plock (Польща), Petromidia (Rompetrol, Румунія), Petrotel Lukoil (Румунія), Petrobrazi Petrom OMV (Румунія), "Нафтохім Бургас" ("Лукойл", Болгарія) і MOL Duna (Угорщина).

У структурі споживання нафтопродуктів Україна всі ці сім заводів у 2010 році зайняли 11,8%.

29 січня 2011 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі оголосила про те, що прийняла рішення про початок спеціального розслідування щодо збільшення обсягів імпорту нафтопродуктів в Україну, результатом якого може стати введення мит на паливо.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!