"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Україна розробляє власний вертоліт

П'ятниця, 10 вересня 2010, 10:57

Українські авіазаводи розробляють власний пасажирський вертоліт на 12 місць.

Цей проект може обійтися Україні в 500 млн. доларів, пише видання "Дело".

Як повідомив голова ради директорів моторобудівної компанії "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв, в проекті беруть участь п'ять українських підприємств: Вінницький і Севастопольський авіазаводи, Конотопський авіаремонтний завод, "Завод 410 ГА" і "Мотор Січ".

Розробкою машини займається Український науково-дослідний інститут авіаційних технологій (УкрНДІАТ).

Реклама:

Як зазначив Богуслаєв, мова йде про пасажирський вертоліт на 12 місць масою до 6 тонн.

"Сьогодні в світі машин подібного класу випускається досить багато. І у своїх розробках ми використовуємо світовий досвід всіх виробників", - пояснив голова "Мотор Січі".

Тим не менше, учасники проекту поки що не розголошують своїх задумів.

Також без коментарів авіабудівники залишили і фінансові питання. На думку ж Олександра Кави, директора Центру економічного і політичного аналізу, власна модель вертольота може обійтися Україні приблизно в 0,5 млрд. доларів.

Тому, якщо врахувати, що програма вітчизняного вертольотобудування розробляється за вказівкою уряду і залежить від державного фінансування, її реалізація може затягтися на довгі роки.

До того ж досить туманне майбутнє української машини з ринкової точки зору.

"Конкуренція в сегменті вертольотів, здатних перевозити до 12 пасажирів, дуже велика. Такі судна випускають всі основні виробники вертольотів", - підкреслює Олександр Кава.

На його думку, Україні, з огляду на відсутність досвіду у виробництві вертольотів, буде досить важко конкурувати зі світовими виробниками.

Потенційними ж ринками збуту для вітчизняної продукції вертольотобудування можуть стати країни, що розвиваються, в першу чергу Африки та Азіатсько-Тихоокеанського регіону.

Як вважає експерт, ідея створення вітчизняного пасажирського вертольота в першу чергу продиктована бажанням керівництва "Мотор Січі" диверсифікувати свої ринки збуту.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: