"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

"Газпром" не хоче поступатися "Нафтогазу" в питанні транзиту

Четвер, 1 липня 2010, 10:55

У "Газпромі" не мають наміру йти на поступки "Нафтогазу" у питанні закріплення в газовому контракті додаткових умов щодо транзиту газу.

Про це пише газета "Комерсант-Україна" із посиланням на високопоставлене джерело в компанії.

"У нас є угода, яка цілком влаштовує компанію. Переговори вести можна, але ми хочемо розуміти в чому, грубо кажучи, буде наш виграш", - сказав співрозмовник видання.

За його словами, питання завантаження української газотранспортної системи може бути вирішено принципово, якщо відбудеться об'єднання "Газпрому" і "Нафтогазу", але поки українська сторона намагається піти від чітких домовленостей.

Реклама:

За словами джерела газети в Мінпаливенерго, про необхідність включити в документ принцип "качай або плати" Україна оголосила на переговорах у квітні.

"Ми робимо ставку на те, що за угодою про будівництво газопроводу Богородчани-Ужгород від 2003 року у нас було передбачено для цієї ділянки принцип "качай або плати". Якщо "Газпром" одного разу пішов на такого роду домовленості, немає підстав відмовляти нам зараз", - зазначив співрозмовник.

Він також додав, що для України вкрай важливо домогтися прокачування фіксованих обсягів газу до 2013 року, коли буде запущено на повну потужність газопровід Nord Stream (максимальний обсяг прокачування 55 млрд. кубометрів), оскільки його робота теоретично загрожує зниженням обсягу транзиту до 50 млрд. кубометрів.

Як повідомлялося, у середу заступник голови правління "Нафтогазу" Вадим Чупрун заявив, що в газових контрактах з "Газпромом" повинні бути закріплені додаткові умови з транзиту газу.

Зокрема, за його словами, в контрактах повинні бути передбачені мінімальні обсяги транзиту газу і, відповідно, відповідальність "Газпрому" за невиконання зобов'язань з транзиту газу.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: