"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

"Приват" відкрито демпінгує на ринку нафтопродуктів – експерт

Субота, 10 квітня 2010, 12:55

Фінансово-промислова група "Приват" вже близько року відкрито демпінгує на ринку нафтопродуктів, нарощуючи ринкову частку.

Про це заявив директор ТОВ "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн у статті для тижневика "Дзеркало тижня".

За його словами, найбільший гравець скуповує українську нафту за заниженими цінами, а продукти з цієї нафти проходять через оптимізаційну схему на "Укртатнафті" - з допомогою випуску безакцизних компонентів бензину КБ-92 і КБ-95.

Крім того, за словами Куюна, на березневому аукціоні "Приват" купував нафту по 50 доларів за баррель, тоді як у світі ціни перевищили позначку у 80 доларів. 

Реклама:

За його словами, наявність ексклюзивного доступу до українських енергоресурсів і відкрита оптимізація оподаткування шляхом випуску КБ зумовили 30-копійчане "відставання" "Привату" від решти брендів.

Це призвело до відпливу покупців із мереж із дорогим імпортним або вітчизняним продуктом на користь оптимізаторів чи торговців низькоякісним паливом.

"Виходить цікава картина: оптимізатори та постачальники "бодяги" сьогодні в пошані, тому що вони проводять "соціально відповідальну" цінову політику, як нині прийнято говорити, а мережі з якісним продуктом у немилості, бо сміють підвищувати ціни в такий непростий для країни період (який ніколи не закінчується). Висновок простий - торгуй бодягою, не сплачуй податків і держава тебе не чіпатиме", - підкреслив експерт.

Куюн також відзначає, що "Приват" активно нарощує ринкову частку.

Зокрема, придбання мережі "Альфа-Нафти" дозволило "Привату" збільшити ринкову частку в півтора рази - майже до 1600 АЗС, що складає 25% від загальної кількості заправок в країні.

За оцінками ж "Консалтингової групи А-95", в 2009 році частка дніпропетровської групи у роздрібних продажах перевищила 30%. 

При цьому найбільші українські брендові мережі (WOG, ОККО, "Лукойл", Shell, ТНК та інші), яких часто підозрюють в узгоджених діях, мають сумарно менше заправок, ніж "Приват", відзначає Куюн.

Водночас, в Антимонопольному комітеті вважають, що документальних доказів існування консолідованої мережі "Привату" немає. 

"Найшвидше, учасникам ринку доведеться самостійно розв'язувати свої проблеми й у частині створення рівних умов конкуренції: замість лобіювання необхідних змін на рівні законопроектів чиновники відписалися проектами постанов Кабміну, які раніше були успішно заблоковані "Приватом" у судах", - відзначив експерт. 

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: