"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Григоришин подав до суду на будівельників суден

П'ятниця, 17 липня 2009, 10:02

Минулого тижня компанія Ukrshipping Костянтина Григоришина почала процедуру судового розгляду з компанією Wadan Yards Оkean в Арбітражному суді Осло.

Про це газеті "Комерсант-Україна" розповів Денис Рабомізо, юрист юридичної фірми "Ілляшев та партнери", яка представляє інтереси Ukrshipping.

За його словами, заявник вимагає в суді припинити будівництво суден і повернути зроблену на початку 2008 року передоплату у розмірі 1,68 млн. дол. та 4,4 млн. євро.

Юрист ВАТ "Укррічфлот" Валентин Гриценко повідомив, що Ukrshipping замовила судна для його компанії. Він додав, що починаючи з 2003 року Ukrshipping побудувала дев'ять судів на миколаївському заводі на загальну суму 48,5 млн. дол. та 22 млн. євро.

Повна вартість останнього контракту, за яким відбувається судовий розгляд, становить 20,4 млн. дол. і 10,2 млн. євро. Угода була укладена в лютому 2007 року, після чого компанія внесла передоплату.

Однак 17 липня 2008 року Wadan Yards Оkean заявила, що у зв'язку із зростанням цін на метал і комплектуючі має намір в односторонньому порядку підвищити вартість контракту до 37 млн. дол. та 15,2 млн. євро. У відповідь Ukrshipping заявила про намір розірвати контракт і зажадала повернути передоплату.

"Однак гроші не повернули до сих пір", - констатує Рабомізо. Він пояснює це тим, що Wadan Yards Оkean на початку цього року погодилася добудувати кораблі за старою ціною.

"Час, необхідний для будівництва суден, втрачено, і у Wadan Yards Оkean просто немає шансів здати судна до кінця 2009 року, як зазначено в контракті. Тому Ukrshipping вирішила звернутися до суду і відстоювати свої права", - пояснив пан Гриценко.

Директор з маркетингу Wadan Yards Оkean Анатолій Горбач каже, що підприємство все одно постарається добудувати судна в строк і вимагатиме від Ukrshipping оплатити контракт.

"Ми продовжуємо робити свою справу - будувати. І сподіваємося закінчити вчасно", - заявив він.

Партнер компанії "Правові партнери" Андрій Доманський відзначає, що якщо контракт буде виконано в термін, то у Wadan Yards Оkean є шанси домогтися визнання його виконаним в суді.

"Якщо ж вони хоча б на день просрочать його виконання, Ukrshipping зможе отримати не лише свою передоплату, але і передбачені контрактом штрафні санкції", - говорить керуючий партнер юркомпанії Astapov Lawyers Андрій Астапов.

Wadan Yards володіє двома суднобудівними верфями в німецьких містах Вісмарі і Росток-Варнемюнде, а також колишнім Миколаївським суднобудівним заводом "Океан" (нині - Wadan Yards Оkean).

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: