"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

"Нафтогаз": газ в підземних сховищах призвів до фінансового дефіциту

Четвер, 14 травня 2009, 18:52

Існуючий фінансовий план НАК "Нафтогаз України" передбачає створення власних запасів імпортованого газу в підземних сховищах газу (ПСГ) України розміром близько 20 млрд. куб м.

Про це йдеться в прес-релізі НАКу.

Ці запаси газу являють собою перехідний залишок на кінець кожного року, який не може бути зменшений, оскільки забезпечує стабільну роботу ГТС України в осінньо-зимовий період, покриваючи сезонні коливання об'ємів споживання.

Також, це дає можливість НАК "Нафтогаз України" забезпечувати постачання природного газу українським споживачам в критичних ситуаціях. Наприклад, таких як газова криза в січні 2009 року.

Реклама:

"Створення вищезгаданого запасу газу вимагає відвернення значного обсягу фінансових ресурсів, який дорівнює вартості такого газу. Іншими словами, треба купити газ, закачати його в сховище і заплатити за нього ВАТ "Газпром". Продати його не можна - це і є причиною фінансового дефіциту НАК "Нафтогаз України" в 2009 році (приблизно 4,5 млрд. дол. США), - зазначається в повідомленні.

Згідно із фінансовим планом компанії, передбачено можливість залучення кредитних коштів на міжнародних фінансових ринках для такої операції. Проте очевидно, що поточна ситуація на означених ринках унеможливлює проведення таких операцій.

Очевидний і простий вихід з ситуації - отримати ці гроші у вигляді авансування послуг з транзиту від основного замовника - ВАТ "Газпром" на взаємно прийнятних умовах, зазначається в повідомленні.

Умови авансу знаходяться в процесі узгодження з ВАТ "Газпромом", проте принципові питання вдалося заздалегідь врегулювати.

На відміну від старої практики, відпрацювання такого авансу відбуватиметься по ставці, яка діятиме на момент надання послуг (тобто НАК не втрачатиме додаткові доходи, як це мало місце з авансом, отриманим в 2004 році).

Відпрацювання авансу планується здійснювати частинами впродовж відносного довгого часового періоду, що разом із зростанням ставки транзиту з 2010 року не зменшить грошові надходження від транзиту у порівнянні з поточним періодом, наголошується в прес-релізі.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!