Україна втрачає позиції на Дунаї

Субота, 18 квітня 2009, 09:37

Стрімкий розвиток портової інфраструктури Молдови і відсутність належного фінансування українських транспортних проектів призводить до того, що Україна втрачає торгові позиції на Дунаї.

Таку думку висловив перший заступник голови комітету Верховної ради з питань національної безпеки і оборони Сергій Гриневецький у статті для газети "Дзеркало тижня".

"Поволі, але вірно наша країна втрачає свої позиції на Дунаї, а в перспективі і в Чорноморському регіоні. Адже зовсім недавно Україна цілком небезпідставно робила заявку на регіональне лідерство в причорномор'ї", - переконаний народний депутат.

Причину він бачить у швидкому розвитку молдовського портового комплексу Джурджулешть.

Реклама:

"Завдяки портовому комплексу Джурджулешти Молдова отримала вихід до моря. Спочатку було введено в експлуатацію нафтовий термінал, нещодавно відкрито перший пасажирський порт. Очікується, що найближчим часом розпочне роботу зерновий термінал", - констатує Гриневецький.

За його словами, влада Молдови збирається й надалі швидкими темпами розвивати транспортну інфраструктуру в цьому регіоні.

"Молдовська сторона також заявляє, що надалі необхідно вживати заходів із розвитку інфраструктури, пов'язаної з роботою порту. Зокрема мають бути побудовані автомагістраль, яка сполучить Джурджулешти з усією країною, а також аеропорт і промисловий парк", - повідомив Гриневецький. 

Водночас, за словами депутата, українські порти зазнають не тільки тиску з боку нового конкурента, але й проблем із транспортною інфраструктурою.

"Українські ж порти, крім появи нового конкурента, отримали проблему надійного транспортного сполучення. Молдова продовжує демонструвати небажання йти на поступки Україні у питанні передачі в українську власність земельної ділянки під автомобільною дорогою Одеса - Рені в районі села Паланка", - наголосив Гриневецький.

При цьому українська влада робить вкрай мало для поліпшення ситуації, переконаний депутат.

"Комплексною програмою розвитку українського Придунав'я передбачалося будівництво цієї автомагістралі в обхід молдовської території. Але фінансування програми було згорнуто у 2005 році", - нагадав він.

"Указом президента України від 15 січня 2008 року "Про невідкладні заходи щодо розвитку південно-західної частини Одеської області" також планувалося створення цієї автотраси, але, на жаль, за рік було зроблено вкрай мало", - зазначив Гриневецький.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: