Через порожні полиці рітейлери стали поступливими

Середа, 18 березня 2009, 11:00
Ера панування торгових мереж, судячи з усього, підходить до завершення - диктат мережевих торгівців у вигляді постійного збільшення маркетингових бюджетів та інших оплат від постачальників йде у минуле.

Як повідомляє газета "Деловая столица", рітейлерам довелося стримати свої апетити, оскільки в іншому випадку вони можуть зіткнутися з проблемою порожніх полиць, яка у багатьох торгових точках загострилася ще в листопаді.

Нинішнього року взаємини між постачальниками і рітейлерами кардинально змінилися.

В першу чергу це стосується так званих маркетингових бюджетів, розмір яких раніше щорічно зростав.

Як правило, ці кошти ідуть на просування товарів у магазинах мережі: рекламу в безкоштовних газетах, проведення різних промоакцій та інше.

Причому сума встановлювалася безпосередньо мережею, а завданням постачальника було ці кошти грамотно розподілити, виходячи з прайсів рітейлера.

Зараз ситуація змінилася. У приватних розмовах постачальники зізнаються, що у 2009 році вони скоротили свої маркетингові бюджети в два-чотири рази і суттєво змінили підхід до їх формування.

Тепер багато компаній згодні оплачувати тільки конкретні послуги після їх надання.

Зміни торкнулися і плати за полицю. Як правило, постачальник може розраховувати на безкоштовну частину полиці, яка співмірна з його часткою продажів в цій товарній категорії, а за додаткові місця доводиться доплачувати.

Тепер через зниження попиту на додаткові місця багато мереж зменшили цю плату.

Факт зниження маркетингових бюджетів підтверджують і в українських мережах.

Генеральний директор мережі "Фаворит" Надія Новикова зазначає, що в цьому році маркетингові бюджети в цілому по мережі знизилися на 15-20%. "Деякі компанії навідріз відмовляються їх оплачувати", - говорить вона.

Комерційний директор "Пакко Холдингу" (мережі "Вопак", "Пакко") Сергій Шавлукевич підтверджує, що постачальники підходять до формування бюджетів більш виважено: "Просування продукції проводиться тільки за допомогою тих методів і дій, які були ефективними в минулому році".

Багатьом постачальникам в цьому році вдалося прописати більш вигідні для себе умови розстрочки платежів.

Керівник відділу продажу одного великого виробника товарів щоденного попиту на умовах анонімності розповів, що якщо раніше мережа зобов'язалася повернути кошти за відвантажений товар протягом 22-45 днів, то тепер у більшості мереж він не перевищує 14 днів.

Генеральний директор кондитерської компанії "АВК" Андрій Дикунов підтверджує, що в нинішньому році мережі найбільше уваги приділяють питанню відстрочки платежу.

При цьому постачальники зайняли жорстку позицію і у випадку прострочень масово припиняють постачати свою продукцію в мережі.

Експерти відзначають, що головною причиною, яка спонукала мережі піти на серйозні поступки постачальникам, стали побоювання залишитися з порожніми полицями.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"


powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!