"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Від підвищення мита на імпорт автомобілів відмовилися

Четвер, 27 листопада 2008, 11:24
 

Відновити зростання виробництва автомобілів в Україні можна, тільки підвищивши ввізні мита.

Українським автовиробникам відмовили в підвищенні імпортного мита, пише видання "Комерсант-Україна".

За словами першого віце-прем'єра Олександра Турчинова, це суперечить нормам СОТ: держава має намір підтримати автопром за допомогою антидемпінгових розслідувань.

Утім, керівники українських автопідприємств називають такий захід неефективним, оскільки він вимагає часу, а допомога автопрому потрібна терміново.

Реклама:

"Ми працюємо в рамках тих норм, що підписали при вступі до СОТ, і порушувати їх не будемо. А серед головних умов - відмова від усіх загороджувальних мит",- пояснив він.

Підвищити ввізні мита з 10% до 25% автовиробникам обіцяв міністр промислової політики Володимир Новицький. Пропозиція збільшити мита з 10% до 22% міститься в зареєстрованому 18 листопада в парламенті законопроекті "Про внесення змін до закону "Про митний тариф" з метою поліпшення стану платіжного балансу України в умовах світової фінансової кризи".

Але в Мінпромполітики пообіцяли повернути 25-процентну ставку - відповідний законопроект планувалося розглянути на засіданні Кабміну.

Намір уряду різко засудила Єврокомісія. Комісар з питань торгівлі Пітер Мендельсон минулого тижня заявив, що підвищення мит суперечить зобов'язанням, узятим Україною перед СОТ.

"Підвищення мит зробило б безглуздим імпорт автомобілів",- вважає гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

Замість підвищення мита Кабмін пропонує проводити антидемпінгові розслідування у випадку надходження скарг від автовиробників.

"Це не суперечить правилам СОТ, і, коли йде зниження ціни менше собівартості, ми маємо право визначати штрафні санкції",- повідомив Олександр Турчинов.

Мова йде про можливості автовиробників звернутися із скаргами в міжвідомчу комісію з міжнародної торгівлі.

"Якщо буде доведено, що імпорт автомобілів, наприклад, з обсягом двигуна 1,5 л, негативно впливає на виробництво Lanos, комісія буде вимушена розпочати антидемпінгове розслідування і ввести спецмито або спецквоту на імпорт таких автомобілів на термін до 270 днів",- говорить Назаренко.

"Утім, якщо в ході розслідування дані виробника не підтвердяться - імпортерам будуть відшкодовані понесені збитки",- додає він.

Самі автовиробники вважають антидемпінгове розслідування менш ефективним захистом внутрішнього ринку, ніж введення мит.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: