"Економічна правда" запрошує на конференцію "Відбудова України: чому не слід відкладати до перемоги"

Антимонопольний комітет покарав паливних операторів

Середа, 2 липня 2008, 13:02

Антимонопольний комітет почав застосовувати санкції до винних операторів оптового ринку нафтопродуктів.

У вівторок 1 липня АМКУ оштрафував одного з найбільших гравців ЗАТ "Линик" (Лисичанський НПЗ, належить ТНК-ВР) на 0,5 млн. грн., повідомляють "Экономические известия" .

Найближчим часом за порушення антимонопольного законодавства буде покарана й "Укртатнафта". Оператори традиційно не помічають у своїх діях зловживань, а експерти відзначають, що пильної уваги АМКУ більше потребує роздрібний ринок, а не ринок опту.

ЗАТ "Линик" повинно заплатити 0,5 млн. грн. штрафу за застосування економічно необґрунтованих цін на нафтопродукти протягом листопада-грудня 2008 року.

Реклама:

Проведений аналіз ринкової ситуації, як відзначають в АМКУ, показав, що встановлені оператором розцінки на моторні бензини в даний період перевищували подорожчання нафти та інших складових, з яких формується ціна.

"Однак розслідування комітету чітко засвідчило, що й у діях "Укртатнафти" мали місце ознаки порушення конкурентного законодавства. Сьогодні це вже перевірені факти й тому ми незабаром приймемо адекватне рішення. Це стане черговим кроком комітету з наведення порядку на ринку пального", - повідомляє голова АМКУ Олександр Мельниченко.

Нагадаємо, що відповідні справи проти ЗАТ "Линик" і ВАТ "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ) за ознаками зловживання монопольним становищем комітет порушив у березні.

Експерти підкреслюють, що говорити про зловживання на оптовому ринку можна лише відносно.

"Лисичанський НПЗ дійсно підвищив відпускні ціни палива в зазначений період. Тоді саме просіли поставки з "Укртатнафти" через корпоративний конфлікт. На ринку утворився підвищений попит, а "Линик" цим скористався", - відзначає директор UPECO Сергій Куюн.

"Але за умов, що склалися, з'явилося ще й імпортне паливо, ціни на яке все одно були вищими від вітчизняних. Саме цей фактор і виключає монопольне зловживання з боку "Линика", - вважає він.

Експерти наполягають, що в уважному моніторингу з боку АМКУ має потребу в першу чергу не оптовий, а роздрібний ринок нафтопродуктів.

Тут завдяки лояльній формулі цінових коридорів, що враховує всі коливання на зовнішньому ринку, складаються умови для спекуляцій з вартістю палива в окремих регіонах з боку місцевих операторів.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: